خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق رفاه دانشجویان :

برخی خوابگاه‌های دانشجویی قدمتی بیش از ۴۰ سال دارند

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۴۵۱

رئیس صندوق رفاه دانشجویان پرمتقاضی ترین وام‌های دانشجویی را در سال تحصیلی جاری وام شهریه و وام ودیعه مسکن اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، یزدان مهر با اعلام این خبر گفت: وام شهریه و وام ودیعه مسکن از جمله وام های دانشجویی پر متقاضی است که در سال تحصیلی جاری بیشترین آمار درخواست دانشجویان را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بخش ودیعه مسکن مشکل دارند افزود: در برنامه پنجم توسعه، آموزش عالی از خوابگاه سازی منع شد، از طرفی نیز همزمان با رشد کمی دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و سلف‌های دانشجویی توسعه‌ای نیافت که این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: بنابراین صندوق رفاه دانشجویی سعی کرده است، از طریق ارائه وام ودیعه مسکن، مشارکت بخش خصوصی در خوابگاه سازی، سامان دهی خوابگاه های خودگردان،ارائه تسهیلات ارزان به بخش خصوصی و غیردولتی برای ورود به بخش خوابگاه سازی تا اندازه ای مشکل دانشجویان را رفع کند.

وی افزود: همچنین صندوق رفاه دانشجویان پیگیر این مسئله است که بتواند در بودجه سال آینده یک ردیف مستقل برای تعمیر خوابگاه ها اختصاص دهد چرا که درحال حاضر برخی از خوابگاه ها قدمتی بیش از ۴۰سال دارند.

یزدان مهر تاکید کرد: در بخش شهریه هم برای اینکه به نیاز دانشجویان پاسخ دهیم به اعتباری بیش از دو هزار میلیارد تومان نیازداریم اما با توجه به منابعی که دراختیار داریم نمی توانیم پاسخگوی تمام متقاضیان وام شهریه باشیم .

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به درخواست های بیشتری در خصوص وام شهریه پاسخ دهیم، سعی داریم از ظرفیت خیرین و نهادهای عمومی و غیر دولتی و ایجاد درآمد اختصاصی استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز