خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

کیفیت فضای آموزشی مورد غفلت قرار گرفته است

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم فراهم کردن امکانات و تجهیزات جهت رشد علمی دانشجویان، گفت: متاسفانه کیفیت فضای آموزشی در سال‌های اخیر مورد غفلت واقع شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی درجمع هیئت رئیسه دانشگاه گیلان با بیان اینکه این دانشگاه باید درموضوع کمیت و توسعه رشته‌های تحصیلی براساس نیازهای جامعه برنامه‌ریزی کند، اظهار کرد: تقویت جایگاه و حفظ کیفیت وهویت این دانشگاه از جمله موارد مهمی به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بر لزوم حضور فعالانه چهره‌های علمی در مجامع تصمیم‌گیری استان تأکید کرد و گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته مردم به جامعه علمی اعتماد و اطمینان دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه استقلال دانشگاه‌ها باید حفظ شود تصریح کرد: باید امکانات لازم سخت افزاری و تسهیلات لازم جهت ارتقاء سطح علمی دانشجویان فراهم شود.

نجفی با ابراز نارضایتی از احداث دانشگاه‌های فاقد امکانات و فضای مناسب آموزشی در سال‌های گذشته، بیان کرد: دانشگاه‌ها باید امکانات لازم را جهت ارتقاء سطح علمی دانشجویان فراهم کرده و در توسعه علمی کشور نقش آفرینی کنند.

رییس دانشگاه گیلان نیز دراین نشست به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه پرداخت.

احمد رضی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بر بهره‌گیری از خرد جمعی تأکید دارد، افزود: دانشگاه گیلان یک دانشگاه جامع بوده و رشته‌های ارائه شده در آن مورد نیاز استان است.

وی اظهار کرد: تلاش دانشگاه گیلان بر این است تا به حل تخصصی مسائل جامعه بپردازد.

در ادامه این نشست هریک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

کد خبر : ۲۸۵۴۴۷