خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان

احزاب شناسنامه‌دار را حمایت می‌کنیم

استاندار کردستان گفت: از فعالیت‌های احزاب شناسنامه‌دار و قانونی در داخل استان استقبال می‌کنیم و همه ما باید تلاش کنیم تا زمینه حضور همه جریان‌های سیاسی شناسنامه‌دار در یک رقابت سالم فراهم شود.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان عبدالمحمد زاهدی شامگاه یکشنبه در دیدار با حزب موتلفه اسلامی شاخه کردستان و برخی چهره‌های اصول‌گرای استان با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی کشور ما نبود حزب یا حداقل ضعف فعالیت‌های حزبی است، گفت: نبود تشکل و احزاب شناسنامه‌دار برای ساماندهی فعالیت‌های سیاسی باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حزب موتلفه اسلامی یکی از احزاب اصیل و قدیمی ایران است که سابقه فعالیتش حتی به مبارزات قبل از انقلاب هم باز می‌گردد، افزود: سابقه و گذشته این حزب ثابت می‌کند که کشور ما زمینه فعالیت‌های نهادمند و حزبی را دارد و بدون شک فعالیت‌های حزب در کشور به توسعه همه جانبه کمک می‌کند.

استاندار کردستان گفت: متاسفانه غالب فعالیت‌های سیاسی در کشور ما قائم به فرد بوده و اینگونه فعالیت‌های فردگرایانه توده‌مدار بوده و قابل کنترل و هدایت نیست و در نهایت محتوم به شکست است.

استاندار کردستان عنوان کرد: باید از تمرین مردم سالاری و دمکراسی گذر کنیم و به معنای واقعی دمکراسی در کنار هم بنشینیم و نظرات همدیگر را بشنویم و تحمل انتقادات مخالفان خود را داشته باشیم.

زاهدی با بیان اینکه انتقال مسالمت آمیز قدرت در درون یک نظام از گروهی به گروه دیگر و از جریانی به جریان دیگر یک نعمت بزرگ است، گفت: نباید هیچگاه از رقابت‌های سیاسی در جامعه بترسیم زیرا چند صدایی زمینه‌ساز توسعه است نه تک صدایی.

زاهدی با تاکید بر اینکه نباید فعالیت‌های حزبی به منافع ملی کشور لطمه بزند، تصریح کرد: دراغلب کشورهای دنیا احزاب رقیب با جدیت تمام با سیاست‌های همدیگر رقابت می‌کنند اما وقتی که پای منافع ملی کشور به میان بیاید متفق القول و هم‌صدا هستند.

وی گفت: با توجه به وجود گرایشات متفاوت در درون جوامع، دست به دست شدن قدرت مقوله مثبت و موثری است که زمینه مشارکت‌های حداکثری را در صحنه سیاسی فراهم می‌آورد.

استاندار کردستان با انتقاد از اینکه در ایام انتخابات فضای سیاسی کشور شبیه یک دیگ بخار به جوش می‌آید و بعد از انتخابات این شور و هیجان‌های سیاسی به صفر می‌رسد، گفت: فعالیت سیاسی فقط انتخابات نیست و باید در یک شرایط معتدل جامعه همیشه زمینه‌ساز نقد باشد، احزاب و گروه‌ها کادرسازی کنند و تحمل همدیگر را داشته باشند.

 

کد خبر : ۲۸۵۴۲۰