خبرگزاری کار ایران

«آفریده‌ی عشق و مرگ»، داستان دو انسان در فراسوی هر حد و مرز

کتاب «آفریده‌ی عشق و مرگ» نوشته گابریله الیوت است که توسط شادی ابراهیمی ترجمه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «آفریده‌ی عشق و مرگ» با عقد قرارداد با نویسنده اثر و خرید حق انتشار ترجمه فارسی آن در ایران، توسط این نشر افق منتشر شده است. این کتاب صد و دهمین عنوان ادبیات امروز است.

این کتاب در 192 صفحه و شمارگان 1100 نسخه و قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است.

عناوین فصل‌های این رمان، به نام ۴ جهت اصلی جغرافیایی هستند و به ترتیب عبارت‌اند از: شرق، شمال، غرب، جنوب.

 گابریله الیوت متولد ۱۹۵۵ در سوئیس است و از نویسندگان معاصر آلمانی زبان است. الیوت  «آفریده‌ی عشق و مرگ» را در سال ۲۰۰۳ نوشته است.

بخشی از کتاب:

«آتش سیگار نقطه‌ی روشنی در تاریکی بود. سه چهار ساله بودم که پدرم مرا از پله‌ها پایین برد. هنگامی که به سیگارش پک زد، آن نقطه روشن شد. مطمئنم راه‌ پله آن‌قدر تاریک نبود، اما در خاطراتم، من با نقطه‌ای روشن در تاریکی تنها هستم. سوزانا مدعی است پدرم هیچ یک از دخترهایش را به اندازه من دوست نداشت. ما سه خواهریم و او از همه بزرگ‌تر است و به پدرم شبیه‌تر. هنوز نمی‌دانم چطور هر شب روی پایین‌ترین پله می‌نشستم و منتظرش می‌ماندم.»

در این رمان، یک زن نویسنده برای برگزاری جلسه‌های کتاب خوانی به مناسبت موفقیت آخرین رمانش، از ایرلند به آمریکای شمالی سفر می‌کند. این سفر، به یک اکتشاف در گذشته تبدیل می‌شود؛ سفر به سوی عشقی بزرگ. این رمان روایت به هم پیوستن دو انسان در فراسوی هر حد و مرز است.

کد خبر : ۲۸۵۳۴۶