خبرگزاری کار ایران

در بین ۱۳۳ مدارس صدرای کشور:

دبیرستان معارف اسلامی کاشان رتبه اول را کسب کرد

معاون آموزشی سازمان مدارس اسلامی صدرای کشور گفت: دبیرستان علوم و معارف اسلامی کاشان در بین 133 دبیرستان صدرای کشور رتبه نخست علمی را در سال تحصیلی 94-93کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، داود بهرام‌ سری گفت: براساس اطلاعات سامانه تجمیع نمرات سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا، این دبیرستان در سال تحصیلی 94-93 در دروس اختصاصی موفق به کسب رتبه نخست در بین 133 دبیرستان علوم و معارف اسلامی دخترانه و پسرانه در سطح کشور شده است.

معاون آموزشی سازمان مدارس معارف اسلامی صدرای کشور افزود: این دبیرستان در دروس عمومی نیز موفق به کسب رتبه دوم کشور شد و در مجموع رتبه نخست علمی دبیرستان‌های صدرای کشور را به دست آورد.

بهرام‌سری خاطر نشان کرد: این دبیرستان در طول سه سال فعالیت آموزشی خود برای دومین بار است که صاحب رتبه برتر علمی در سطح کشور می‌شود.

معاون سازمان مدارس معارف اسلامی صدرای کشور، تعداد کل دبیرستان های معارف اسلامی سطح کشور را 133 دبیرستان عنوان کرد و افزود: از این تعداد 119 دبیرستان در دوره دوم متوسطه و 14 دبیرستان در دوره اول متوسطه فعالیت می‌کنند.

داود بهرام سری با اشاره به فعالیت 66 دبیرستان صدرای پسرانه در کشور، عدم وجود دبیرستان پسرانه صدرا در شهرستان کاشان را از خلأهای آموزشی این شهرستان اعلام کرد.

یادآور می‌شود؛ مدارس معارف اسلامی صدرا از جمله مؤسسات آموزشی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی داست که به صورت رایگان در رشته تخصصی «علوم و معارف اسلامی» در زیر شاخه ادبیات دانش آموز می‌پذیرد.

این مدارس از سال 61 با هدف نخبه‌پروری دینی و تربیت نیروهای متعهد حوزوی و دانشگاهی راه‌اندازی شده است.

کد خبر : ۲۸۴۹۵۵