خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفترنظارت برعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری:

اجلاس برنامه ریزی ناوبری منطقه خاورمیانه در بحرین برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۹۴۷

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری پانزدهمین اجلاس برنامه ریزی و اجرای ناوبری منطقه خاورمیانه به مدت سه روز در بحرین خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، سعید اکبری با بیان اینکه سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو)، برنامه ریزی و اجرای ناوبری را به صورت منطقه ای توسعه می دهد، اظهارداشت: دفاتر ایکائو نیز موظفند برنامه ریزی و اجرای برنامه هماهنگ جهانی ناوبری را به صورت منطقه ای با در نظر گرفتن قابلیت ها و توانایی های اعضای منطقه خود برنامه ریزی کنند.

وی افزود: به همین منظور اجلاس برنامه ریزی و اجرای ناوبری در منطقه خاورمیانه هر 18 ماه یکبار به میزبانی یکی از کشورهای منطقه برگزار می شود.

اکبری تصریح کرد: دستور کار پانزدهمین اجلاس برنامه ریزی و اجرای ناوبری منطقه خاورمیانه نیز توسط کارگروه و کارشناسان کشورهای عضو، کارشناسان ایکائو در زمینه های مختلف در طول یک سال و نیم گذشته مورد بحث و تبادل و نظر قرار گرفت و برابر تصمیم گیری جهت اجرا به عنوان دستور این اجلاس به کشورهای منطقه ارسال شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ایمنی هوانوردی، برنامه ریزی و استراتژی ناوبری هوایی منطقه، اجرای سیستم های ناوبری هوایی، اولویت ها و اهداف ناوبری، مسائل زیست محیطی، مدیریت ترافیک هوایی، مخابرات هوانوردی، هواشناسی، سیستم های نظارتی، ارتباطی و ناوبری از عمده ترین موضوعات مطروحه در اجلاس مذکور به شمار می رود که براساس برنامه ارتقا بلوکی سامانه های هوانوردی (ASBU) ایکائو برنامه ریزی شده است.

وی با بیان آنکه در اجلاس مذکور37 مصوبه جهت اجرا در 18 ماه آینده به تصویب اعضا خواهد رسید، گفت: براساس آن کشورها باید مصوبات این جلسه را جهت هماهنگی با مدیریت ترافیک جهانی و رشد و توسعه همگون کشورها در سال 2015 و 2016 به مرحله اجرا بگذارند.

اکبری افزود: این اجلاس با حضور کشورهای عضو منطقه خاورمیانه شامل ایران، امارات، بحرین، مصر، عربستان سعودی، کویت، قطر، عراق، لبنان، اردن، عمان و همچنین نمایندگان ایکائو، یاتا و سازمان هوانوردی فدرال آمریکا برگزار می شود.

گفتنی است، طبق برنامه ریزی های ایکائو شانزدهمین اجلاس برنامه ریزی و اجرای ناوبری در منطقه خاورمیانه نیز نیمه دوم سال 2016 در کشور کویت برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز