خبرگزاری کار ایران

فوتبال کوپا آمریکا؛

وداع زودهنگام مکزیک و اکوادور در شب صعود شیلی و بولیوی/ امشب اروگوئه-پاراگوئه

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۹۲۳

چهل و چهارمین دوره جام ملت های آمریکای جنوبی - کوپا آمه ریکا 2015 - بامداد امروز با پیروزی پرگل میزبان و شکست تیم مکزیک در شیلی پیگیری شد.

به گزارش ایلنا، مکزیک امروز با نتیجه 2 بر 1 در گروه A مقابل اکوادور تن به شکست داد و با رقابت‌های کوپا آمه ریکا وداع زودهنگامی داشت. 

«میلر بولانوس» و «انر والنسیا» در دقایق 26 و 57 برای اکوادور گل زدند و تک گل مکزیک را «رائول خیمنس» در دقیقه 64 از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد.

در دیگر بازی انجام شده بامداد امروز، شیلی، میزبان رقابت‌ها، با نتیجه ۵ بر صفر از سد بولیوی گذشت. «چارلز آراگونیس» در دقایق 3 و 66 «آلکسیس سانچس» در دقیقه 37 «گری مدل» در دقیقه 80 و «رونالد رالدس» - گل به خودی - در دقیقه 86 برای شیلی گلزنی کردند. 

به این ترتیب شیلی و بولیوی با 9 و 7 امتیاز از گروه A به دور بعد صعود کردند. اکوادور و مکزیک هم با 3 و 2 امتیاز وداع زودهنگامی با رقابت‌ها داشتند.

برنامه ادامه این رقابت ها که امروز شنبه و بامداد فردا یکشنبه پیگیری خواهد شد به شرح زیر است:

شنبه 30 خرداد و بامداد یکشنبه 31 خرداد :

گروه B:

اروگوئه - پاراگوئه (ساعت 23:30 - ورزشگاه لاپورتادا در شهر لاسرنا)

آرژانتین - جامائیکا (ساعت 2:00 بامداد - ورزشگاه سوسالیتو در شهر وینیا دل مار)

در گروه B تیم های آرژانتین و پاراگوئه با 4 امتیاز اول و دوم هستند و تیم اروگوئه با 3 امتیاز در رده دوم قرار دارد.تیم جامائیکا بدون امتیاز چهارم است.

در جدول گلزنان آرتورو ویدال از شیلی با 3 گل در صدر قرار دارد و ادواردو وارگاس و شارلز آرانگویز از شیلی ، سرخیو آگوئرو از آرژانتین ، ماتیاس ووسو و رائول خیمه نس از مکزیک ، میلر بولانیوس و انر والنسیا از اکوادور با 2 گل دوم مشترک هستند.

در پایان دور گروهی از هر گروه تیم های اول و دوم و دو تیم برتر سوم گروه های 3 گانه به دور یک چهارم نهایی صعود می کنند.

در این دوره از مسابقات 10 تیم منطقه آمریکای‌جنوبی به همراه تیم های مکزیک و جامائیکا به عنوان میهمان در 2 گروه 3 تیمی مسابقه می دهند.این اولین دوره ای‌است که تیم جامائیکا به عنوان تیم میهمان حضور یافت اما تیم مکزیک برای نهمین دوره پیاپی در این رقابت ها شرکت کرد.

مسابقات در 8 شهر آنتوفاگاستا ، لا سره نا ، والپاریزو ، وینیا دل مار ، سانتیاگو ، رانکاگوآ کونسپسیون و تموکو شیلی برگزار می شود و برای هفتمین بار شیلی میزبانی مسابقات جام ملت های آمریکای جنوبی را بر عهده دارد.

در دوره قبل که سال 2011 برگزار شد ، تیم اروگوئه به مقام قهرمانی رسید و تیم های پاراگوئه ، پرو و ونزوئلا دوم تا چهارم شدند.

جام ملت های آمریکای جنوبی قدیمی‌ترین مسابقات قاره ای از این دست است که از سال 1916 سابقه برگزاری دارد. مسابقات از 1916 تا 1967 به نام قهرمانی آمریکای جنوبی و از آن پس به نام کوپا آمه ریکا برگزار شد.

در جام ملت های آمریکای جنوبی تیم اروگوئه با 15 قهرمانی 6 نایب قهرمانی و 9 سومی رکورد دار است و آرژانتین با 14 قهرمانی 12 نایب قهرمانی و 4 سومی در رده دوم و برزیل با 8 قهرمانی 11 نایب قهرمانی و 7 سومی در رده سوم هستند.پاراگوئه و پرو 2 بار و کلمبیا و بولیوی یک بار قهرمان شده اند.

تیم قهرمان کوپا آمه ریکا 2015 به جام کنفدراسیون ها 2017 در روسیه راه خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز