خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

وزیر بهداشت فرمانده قرارگاه سلامت جامعه است

آیت الله عبدالنبی نمازی گفت: وزیر بهداشت فرمانده قرارگاه سلامت جامعه است.

به گزارش  خبرنگار ایلنا در کاشان، امام جمعه کاشان در دیدار با وزیر بهداشت ضمن تقدیراز تلاش و مجاهدت و مدیریت وزیر بهداشت اظهار داشت: نگاه من به مدیریت جنابعالی در حوزه سلامت به عنوان فرمانده قرارگاه سلامت جامعه است.

وی با اشاره به تصویب طرحهای مختلف در حوزه سلامت گفت: شما با توکل بر خداوند متعال کار را شروع کردید و موانع نیز با کمک خداوند در حال از بین رفتن است و من این شجاعت عملیاتی و روحیه را به شما و مجموعه وزارت تبریک می‌گویم.

امام جمعه کاشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 175 شهید غواص گفت: آنان در اعماق آب فرو رفتند تا مردم و مسوولان در اعماق منجلاب، مفاسد اجتماعی، مدیریتی و اخلاقی فرو نروند.

عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به اینکه در هر نظامی سلسله نقاط قوت و ضعف،  آسیب‌ها و تهدیداتی وجود دارد اظهارکرد: نظام بهداشت و درمان نیز باید توسط کارگروه و کارشناسان مورد ارزیابی قرار گیرد و نقاط ضعف و قوت آن بررسی و نقاط قوت افزایش و نقاط ضعف برطرف شود.

آیت الله نمازی تصریح کرد: معتقدم برای سلامتی جامعه باید دستگاه بهداشتی، درمانی سالمی داشته باشیم چرا که سلامت جامعه هم از لحاظ جسمی، روحی، اخلاقی و معنوی باید سالم باشد.

وی امنیت را هم‌تراز سلامت دانست و افزود: سلامت از واژه اسلام گرفته شده است و اسلام، دین سلامت و امنیت است و بنابراین برای داشتن جامعه اسلامی سالم باید کارشناسی کنیم که موانع چیست؟

آیت الله نمازی با تاکید بر اینکه طبابت در جامعه به یک شغل و کار تبدیل شده است، تصریح کرد: جایگاه دستگاه طبابت هم‌تراز با جایگاه عالمان دینی است و همانطور که عالم دینی شغل محسوب نمی‌شود و یک مسوولیت خطیر است، جایگاه طبابت نیز باید همین‌گونه باشد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طبابت را مقدس دانست و گفت: این معنویت و قداست در اطباء قدیم نهادینه شده بود و خداوند نگاه آنان را نافذ قرار می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت شما مهم، سنگین و تعیین کننده است و امیدوارم خداوند متعال شما و مجموعه فعالان عرصه سلامت را یاری کند.

کد خبر : ۲۸۴۷۱۶