خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تشریح آخرین فعالیت حزب اعتماد ملی/ تشکیل کمیته انتخابات

عضو ارشد حزب اعتماد ملی با تشریح آخرین فعالیت حزب متبوعش در حالی از تشکیل کمیته انتخاباتی حزب خبر داد که هنوز وارد مصادیق نشده است.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین فعالیت‌های حزب اعتماد ملی گفت: حزب اعتماد ملی از سال 88 به بعد٬ با محدودیت‌هایی همچون پلمپ دفتر مرکزی رو به‌ رو بوده؛ روزنامه حزب توقیف موقت بود که هنوز نتوانستیم آن را منتشر کنیم.

وی ادامه داد: با این حال‏، در فضای انتخاباتی سال 92 دوستان حزب وارد عرصه انتخاباتی شدند و نقش تاثیرگذاری در انتخابات سال 92 ایفا کردند. در آن سال شاهد بودیم که بسیاری از اعضای شورای مرکزی در ستادهای آقایان روحانی و عارف حضور داشته که خوشبختانه انتخابات سال 92 با پیروزی آقای روحانی به پایان رسید.

این عضو ارشد حزب اعتماد ملی با بیان اینکه پس از انتخابات سال 92 اعضای شورای مرکزی تصمیم به تشکیل جلسات شورای مرکزی به صورت نشست فصلی گرفتند، اظهار داشت: این جلسات تا اواخر سال گذشته ادامه داشت و پس از آن ما تصمیم گرفتیم جلسات شورای مرکزی را به شکل دوماهانه برگزار کنیم که نخستین جلسه این نشست‌ها در اردیبهشت ماه بود.

حق‌شناس از تشکیل نشست دو ماهانه دیگر حزب اعتمادملی در تیرماه خبر داد و تصریح کرد: در این مدت‏ که دسترسی اعضای شورای مرکزی به دبیرکل با محدودیت‌ مواجه شد٬ شاخه جوانان و دانشجویی و شاخه بانوان حزب فعال شده و در تلاش هستیم در سال جاری و با توجه به برگزاری انتخابات، حزب بتواند به وظایف خود در چارچوب اساسنامه‌اش عمل کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه حزب اعتماد ملی خود را یک حزب اصلاح‌طلب و معتقد به آرمان‌های امام(ره) می‌داند، خاطرنشان کرد: حزب اعتمادملی تلاش می‌کند تا شور و شعور انتخاباتی را تا جایی می‌تواند پیش ببرد و امیدواریم که انتخاباتی به شکل حداکثری و با حضور همه سلائق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات نباید سلیقه‌ای حاکم شود و مانع از حضور یک جریان سیاسی شود، ابراز داشت: همه جریان‌ها و گروه‌های معتقد به انقلاب و درون نظام باید در انتخابات حاضر باشند و تمامی نهادهای مجری و ناظر انتخابات یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان باید در چارچوب قانون فعالیت کنند.

عضو ارشد شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: انتظار داریم وزارت کشور و شورای نگهبان به سمت تحقق فرمایش مقام معظم رهبری؛ یعنی حق الناس دانستن آرا و انتخابات حرکت کنند.

حق‌شناس در پاسخ به این سوال که حزب اعتمادملی با چه سازوکاری در انتخابات حاضر می‌شود٬ بیان کرد: حزب اعتمادملی در قالب حرکت جمعی اصلاح‌طلبان در انتخابات فعالیت می‌کند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته انتخابات حزب اعتمادملی تشکیل شده است؟ عنوان کرد: بله اما در خصوص مصادیق هنوز بحثی صورت نگرفته است.

کد خبر : ۲۸۴۶۹۶