خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار با نخست وزیر عراق:

مهار تهدیدهای امنیتی نیازمند همکاری صادقانه کشورهای درگیر بحران است

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۶۰۱

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار نخست وزیر عراق تصریح کرد: موفقیت‌های کنونی عراق ، نشان داد تنها مسیر صحیح مبارزه با جریان تروریسم اتکا به توان و قابلیت مثال‌زدنی مردم این کشور و استفاده از راه‌حل‌های داخلی است.

به گزارش ایلنا؛ علی شمخانی با تبریک دستاوردها و پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق که با پشتیبانی دولت، ملت و مرجعیت دینی صورت گرفته است به اراده جمهوری اسلامی ایران برای حمایت مستمر از دولت و مردم عراق برای دفع فتنه تروریسم اشاره کرد و افزود: از ائتلافی که برخی از اعضای آن پشتیبانان اصلی داعش و گروه‌های تروریستی هستند نمی‌توان انتظار داشت که با دست‌پروردگان خود به صورت جدی مقابله کنند.

وی با رد برخی ادعاهای مقامات غربی مبنی بر ضرورت اختصاص زمان 5 تا 7 ساله برای مقابله با داعش، طرح این مسائل را برای ادامه بحران به منظور کسب نیت‌های تجزیه‌طلبانه دانست و تصریح کرد: با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالای موجود در عراق می‌توان در زمان کوتاهی با نابودی گروه‌های تروریستی، امنیت را به طور کامل به این کشور بازگرداند.

شمخانی با تأکید بر ماهیت یکپارچه امنیت کشورهای همسایه، بقا و فعالیت گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه با هر عنوان و خط مشی را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: مهار کردن تهدیدهای امنیتی نیازمند اشتراک مساعی و همکاری صادقانه مجموعه کشورهای درگیر بحران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نقشه دشمنان برای سوریه را ایجاد بی ثباتی و ناامنی دائم برای انتشار بحران در تمام منطقه عنوان کرد و افزود: ادامه این مسیر نه تنها سوریه بلکه کشورهای خودشان را نیز ویران خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تأمین امنیت پایدار و رشد و پیشرفت دو کشور ایران و عراق و تبدیل شدن به الگویی از روابط در منطقه، همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بیش از پیش قابل گسترش است.

شمخانی با اشاره به تجربه موفق اجرای مشترک طرح‌های متعدد در دو کشور که منافع محسوسی برای ایران و عراق به دنبال داشته است افزود: تسریع در اجرای توافقات در موضوعات تجاری، عمرانی، حمل و نقل و انرژی و همچنین ارتقای ظرفیت سامانه‌های مرزی و آبراه‌های مشترک می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را برای ارتقای سطح همکاری‌های مشترک فعال کند.

حیدر عبادی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با جریان تروریسم و استقرار امنیت در عراق، ارتقای سطح همکاری‌ها و گسترش رایزنی‌های مستمر میان ایران و عراق برای اتخاذ راهکارهای مشترک در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی را بسیار حایز اهمیت دانست.

وی افزود: تروریسم در عراق و سوریه هیچ تفاوتی با هم ندارند و این خطری خانمان‌سوز برای همه منطقه است.

نخست وزیر عراق گفت: با اتکا به توان ارتش و جوانان مؤمن عراقی به‌زودی مناطق باقیمانده در اشغال تروریست‌ها آزاد می‌شود و امنیت و ثبات به عراق بازخواهد گشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز