خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دیدار حیدرالعبادی:

جریان تکفیری فتنه‌ای فراگیر و خطرناک است

رییس شورای حل اختلاف قوا عصر امروز با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در ابتدای این دیدار، حیدرالعبادی با اشاره به مشکلات مختلفی که دولت و ملت عراق با آن درگیر هستند گزارشی از اقدامات مختلفی که در زمینه تجهیز نیروهای نظامی و داوطلبان مردمی برای مقابله با هجمه تکفیری‌های داعش انجام گرفته است، ارایه کرد.

وی با اشاره به دخالت کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی، نسبت به گسترش خطر اندیشه‌های تکفیری و تروریستی به کشورهای دیگر هشدار داد  و اظهار کرد: حتی کشورهای غربی نیز از خطر این جریان‌ها در امان نخواهند ماند.در کنفرانسی که برای مقابله با تروریسم شکل گرفته بود ما خواستار بیداری جهانی برای مبارزه با خطر تفکرات انحرافی شدیم که مورد استقبال جهانیان قرار گرفت.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی نیز در این دیدار جریان تکفیری را فتنه‌ای فراگیر و خطرناک برشمرد که می‌بایست همه کشورها و همه مذاهب اسلامی در مقابل آن موضع‌گیری آگاهانه و قاطعانه داشته باشند.

نائب رییس مجلس خبرگان رهبری ضرروت مقابله فرهنگی و فکری توسط علما و اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام را یادآور شد و اظهار کرد: نقشه گروه‌های تندرو خدشه‌دار کردن وجه اسلام در جهان است که نیاز به ریشه‌یابی دقیق و مقابله جدی دارد.

وی  آگاهی و هوشیاری در برابر نبرد رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان اسلام را خواستار شد و در این راستا ارتباط بیشتر میان رهبران مذاهب و اقوام را ضروری دانست.

رییس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا ضمن بزرگداشت فداکاری‌های ملت عراق بر ضرورت توجه به مشکلات مردم عراق و حمایت از مجاهدان و مبارزان و برنامه ریزی برای استفاده بلند مدت از این نیروها تاکید کرد و برای موفقیت و پیروزی ملت و دولت عراق آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار قطیبه الجبوری وزیر محیط زیست، عادل فهد شرشاب وزیر جهانگردی، طارق نجم مشاور نخست وزیر، محمد حمید صادق دستیار شخصی فرمانده کل نیروهای مسلح ، قاسم محمد جبار رییس دفتر نخست وزیری، خانم انتسار عزل الدواری کاردار عراق درایران و محمد نعمت زاده وزیر صنایع معادن و تجارت و حسین دانایی فر سفیر ایران در عراق حضور داشتند.

کد خبر : ۲۸۴۵۹۸