خبرگزاری کار ایران

نعمتی در نطق میان دستور:

منتقدان به جای نشان‌دادن رگ‌غیرت، نظر سازنده بدهند

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت:‌منتقدان دولت به جای نشان دادن رگ غیرت به سفیران و برادران مذاکره کننده نظرات سازنده را به تیم هسته ای منعکس و آنهارا ترغیب و تشویق کنند.

به گزارش ایلنا، بهروز نعمتی در نشست علنی روز چهارشنبه (27 خرداد) مجلس شورای در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مردم برای حضور در مراسم تشیع شهدای غواص و تبریک حلول ماه رمضان به استیضاح وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:با علم به اینکه می دانم طرح این موضوع ممکن است به ضرر بنده باشد امام اعتقاد راسخ دارم با استیضاح وزیر نه تنها مشکل معلمان و فرهنگیان حل نخواهد شد بلکه به مشکل آنها اضافه خواهد شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، مشکل معلمان را مربوط به دیروز و امروز ندانست و افزود: این مشکلات ماحصل سال‌ها سهل‌انگاری و کم توجهی به معلمان است که رسوب نموده و امروز خود را نشان می‌دهد. دولت و مجلس باید دست به دست هم داده و مشکل را حل کنند، همانگونه که در حوزه بهداشت و درمان این اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم به جای انجام استیضاح، نسبت به تصویب طرح دو فوریتی و اختصاص یک درصد از ارزش افزوده برای ترمیم حقوق معلمان مجلس اقدام کرده مجلس و دولت با همکاری کنند و از برخی همکاران می‌خواهم از ابزار استیضاح برای جناح، خط و گروه خود سوءاستفاده نکنند.

نعمتی در ادامه ضمن ضمن حمایت همه جانبه از سفیران عرصه دیپلماسی گفت: 1+ 5 باید بداند انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و غربی‌ها بدانند امروز ایران همه شرایط را برای اتفاق برد-برد فراهم کرده و اگر هر گونه خللی در این توافق به وجود آید مسئولیت مستقیم آن به عهده آمریکایی‌هاست و باید پاسخگوی مجامع جهانی باشد.

وی افزود: از تیم مذاکره کننده می‌خواهم با تمام قوا از دستاوردهای هسته‌ای حفاظت کنند٬ چراکه اینها متعلق به همه ملت ایران و شهدای عزیر دانشمندی است که سال‌ها  شبانه روز در این راه تلاش کرده‌اند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در تذکری به منتقدان و مخالفان دولت گفت:‌ به جای نشان دادن رگ غیرت به سفیران و برادران مذاکره کننده نظرات سازنده را به تیم هسته‌ای منعکس و آنهارا ترغیب و تشویق کنید.

نعمتی در ادامه اظهار داشت: جناب روحانی ریاست محترم جمهور! امروز، یکی از اصلی‌تری و شاید بزرگترین مشکلی که کشور با آن مواجه است٬ اشتغال است، با موج عظیمی از لشکر بیکاران آنهم تحصیل‌کرده مواجهیم و اگر خدای نکرده امروز برای این موضوع پر اهمیت تصمیمی اتخاذ نکنید، فردا حتما دیر است؛ دولت باید جسارت لازم جهت حذف یارانه افراد پردرآمد را داشته باشد و بخش خصوصی را فعال کرده و با سرمایه‌گذاری‌های متوازن زمینه اشتغال تحصیل‌کردگان را فراهم نماید.

وی خطاب به وزیر کشور گفت:‌ براساس جلسات متعدد با شما و معاونان و کارشناسان وزارت کشور متاسفانه هنوز مسایل تقسیمات کشوری شهرستان اسد آباد حل نشده و به رغم استحقاق همه شرایط در این زمینه کوتاهی می‌شود٬ لذا از شما می‌خواهم دستور فرمایید اقدامات لازم  جهت شهر شدن برخی از روستاها فراهم شود.

نعمتی همچنین ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی به همه جهادگران و کشاورزان تصریح کرد: از  وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور می‌خواهم با تخصیص بودجه مناسب جهت سرمازدگی محصولات باغی و زراعی  شهرستان اسدآباد و نهاوند که براساس ارزبابی کارشناسان دراسدآباد 60 میلیارد تومان و در نهاوند یکصد میلیارد تومان برآورده شده مشکلاتشان را حل نمایید.

وی در پایان خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: پس از افتتاح کارخانه کنستانتره آهن شهرستان اسدآباد با حضور جنابعالی و قول راه اندازی آن در تیرماه متاسفانه فعالیت‌ها به قدری کند شده که در مهرماه هم راه‌اندازی نخواهد شد، از شما می‌خواهیم به صورت جدی در این موضوع فعال و نسبت به رفع موانع اقدام عاجل به عمل آورید.

کد خبر : ۲۸۴۵۱۰