خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات؛

هزینه اتصال دیتا سنترها به مراکز تبادل ترافیک اینترنتی( IXP) زیرساخت رایگان شد

کد خبر : ۲۸۴۴۹۱

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب مقررات و تعرفه ارائه خدمات در مراکز مرکز تبادل ترافیک اینترنتی در این کمیسیون خبر داد و گفت: هزینه اتصال دیتا سنترها به مراکز تبادل ترافیک اینترنتی (IXP) زیرساخت رایگان شد.

به گزارش ایلنا از سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی، علی اصغر عمیدیان افزود:به منظور حمایت از توسعه محتوا و کاربرد داخلی، شکل گیری اقتصاد مراکز داده(Data center) در کشور و افزایش سهم چرخش محتوا و کاربرد داخلی، مقررات و تعرفه ارائه خدمات در مراکز مرکز تبادل ترافیک اینترنتی (IXP) در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.

وی اظهار داشت: براساس این مصوبه شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است مراکز مرکز تبادل ترافیک اینترنتی (IXP) را حداقل در چهار نقطه ایجاد کرده و درصورت نیاز در آینده، این مراکز را در نقاط بیشتری توسعه دهد.

عمیدیان با اشاره به اینکه اتصال به مراکز تبادل ترافیک اینترنتیIXP زیرساخت برای تبادل محتوا به صورت غیرانحصاری و کاملاً اختیاری است و سایر شرکتها نیز امکان ایجاد این مراکز و ارائه خدمات peering در خارج از شبکه زیرساخت را دارند، افزود: سقف تعرفه اتصال اپراتورها به مراکز IXP زیرساخت به ازای ظرفیت پورت تعیین شده اما هزینه اتصال مراکز داده غیردولتی مجاز به مراکز IXP زیرساخت رایگان خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تعرفه های تعیین شده در این مصوبه، سقف تعرفه اتصال به تمام مراکز تبادل ترافیک اینترنتیIXP اعم از مراکز IXP زیرساخت و سایر مراکز ایجاد شده در کشور است و هزینه های انتقال برای تبادل محتوا بین مراکز IXP زیرساخت براساس تعرفه های مصوب، برعهده شرکت های ارائه دهنده مراکز داده و شرکتهای ارائه کننده خدمات داده دارای پروانه از رگولاتوری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز