خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵

دومین شکست روسیه برای بازگشت روحیه/ دبل تاریخی والیبال ایران برابر قهرمان المپیک

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر روسیه را شکست داد تا به صعود از گروه B‌ لیگ جهانی والیبال امیدوار شود.

به گزارش ایلنا، دومین دیدار تیم‌ ملی والیبال کشورمان برابر روسیه در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال 2015 از ساعت 19:40 امشب (به وقت تهران) در سالن کازان روسیه آغاز شد و شاگردان کواچ در سه دست پیاپی برابر میزبان به پیروزی رسیدند.

 

آغاز مقتدرانه

ایران با توجه به پیروزی شب گذشته برابر روسیه، این دیدار را هم با شرایط مطلوبی آغاز کرد و این روسیه بود که در ابتدای بازی نخست بازی پایاپایی را با ایران به نمایش گذاشت اما نخستین وقت استراحت فنی 8 بر 7 به سود ایران تمام شد. شاگردان کواچ در ادامه بازی اوج گرفتند و تنوع حملات ایران روی تور با دریافت‌های خوب مرندی و میرزاجانپور و حضور کم اشتباه شهرام محمودی در حمله، امتیاز 16 بر 12 را در وقت استراحت دوم برای تیم کشورمان ثبت کرد. تدابیر آندری ورونوکف هم ثمری در بر نداشت و ایران دست نخست را 25 بر 20 به سود خود تمام کرد.

 

روسیه تیم بی‌دفاع

با آغاز دست دوم هم ایران بازی را به دست گرفت و با نتیجه 3 بر یک از حریف خود پیش افتاد اما روس‌ها که به خوبی ایران را آنالیز کرده بودند به یک‌باره 5 امتیاز پیاپی از ایران گرفتند تا در امتیاز 6 بر 3 کواچ مجبور به تقاضای وقت استراحت شود. حضور میخاییلوف در خط سرویس یک امتیاز دیگر برای روسیه در پی داشت. ایران بالاخره سرویس اورا خنثی کرد و با کسب 2 امتیاز پیاپی بازی را 7 بر 5 کرد. اما سرویس محمودی هم به بیرون رفت تا وقت استراحت فنی نخست دست دوم 8 بر 5 به نام روسیه ثبت شود. بازی خوب ایران در ادامه روسیه را غافلگیر کرد تا شاگردان کواچ 13 بر 11 از حریف پیش بیفتند و این بار سرمربی روسیه وقت استراحت بخواهد. این حربه موثر شد تا روسیه 2 امتیاز را جبران کند. در ادامه ایران با کار خوب موسوی در دفاع روی تور 15 بر 13 پیش افتاد. در سرویس بعدی ایران، اسپک میخاییلوف به اوت رفت تا وقت استراحت فنی دوم 16 بر 13 به سود ایران شود. کار خوب ایران در دفاع عقب زمین با اسپک مهارناپذیر میرزاجانپور امتیاز 17 را هم برای کشورمان ثبت کرد. 2 امتیاز دیگر برای ایران و ثبت امتیاز 19 با تقاضای دومین وقت استراحت روسیه همراه شد. ایران این فاصله را تا امتیاز 22 بر 17 حفظ کرد. سرویس هدف‌دار معروف موقعیت خوبی را در اختیار غلامی قرار داد تا او امتیاز 23 را هم برای ایران به ارمغان آورد. دفاع روی تور ایران در امتیاز 24 یک‌بار دیگر به کمک شاگردان کواچ آمد تا این ست هم با حساب 25 بر 18 به سود تیم کشورمان ثبت شود.

 

تیر خلاص مجتبی بر شقیقه روس‌ها!

روسیه در ابتدای ست سوم با بی‌انگیزگی بازیکنانش 8 بر 3 از ایران عقب افتاد. حضور آشچف و اسپریدینوف با تجربه هم کمکی به روس‌‌ها نکرد تا ایران با سرویس خوب میرزاجانپور امتیاز نهم را هم از حریف بگیرد اما شاگردان ورونوکف کمی به خود آمدند تا امتیاز 9 بر 6 به سود ایران روی اسکوربورد ثبت شود. مقاومت روسیه اختلاف را به حداقل رساند تا شاگردان کواچ با حساب 12 بر 11 از حریف پیش باشند. وقت استراحت کواچ هم ثمری نداشت تا روسیه به امتیاز مساوی برسد. اشتباه مرندی در دریافت اول امتیاز بعدی را به میخاییلوف هدیه داد اما بالاخره ایران سرویس را از حریف گرفت. سرویس مهارنشدنی میخاییلوف 2 امتیاز دیگر برای روسیه در پی داشت تا میزبان با امتیاز 16 بر 13 از ایران در وقت استراحت دوم از کشورمان پیشی بگیرد. کار خوب ایران در دفاع و حمله 3 امتیاز برتری روسیه را جبران کرد. اسپک بعدی روسیه به بیرون رفت و داور اول توپ و امتیاز را به کشورمان داد و تقاضای ویدئوچک ورونوکف هم رد شد تا ایران یک امتیاز از حریف پیش بیفتد. دفاع بدون نقص صنوبر امتیاز 18 را هم به ایران داد. بازی خوب همین بازیکن در ادامه با حضور غلامی و مهدوی در دفاع روی تور ایران را 22 بر 18 پیش انداخت. ترکیب متفاوت ایران آنالیزورهای روسیه را هم گمراه کرد. در امتیاز 24 بر 21 میرزاجانپور از میزبان یک امتیاز سرویس گرفت تا ایران با برتری 25 بر 21 در این ست، با نتیجه 3 بر صفر این دیدار را به سود خود تمام کند.

تیم والیبال کشورمان با این پیروزی و 7 امتیاز در رتبه سوم گروه B‌ ایستاد. در این گروه آمریکا با کسب دو پیروزی برابر لهستان با 17 امتیاز در صدر قرار دارد و شاگردان آنتیگا هم با 11 امتیاز در جایگاه دوم ایستاده‌اند. روسیه هم با یک امتیاز در قعر جدول گروه B لیگ جهانی والیبال جاخوش کرد.

 

 

کد خبر : ۲۸۳۸۴۱