خبرگزاری کار ایران

در بیست و هفتمین روز اعتراض؛

نتیجه جلسه شورای تامین رشت به کارگران «ایران برک» گزارش نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۶۹۳

کارگران کارخانه ایران برک که از 27 اردیبهشت ماه به نشانه اعتراض دست از کار کشیده اند، امروز در بیست و هفتمین روز اعتصاب از ادامه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی‌شان خبر می دهند.

کارگران ایران برک به ایلنا گفته‌اند با وجود وعدهٔ کارفرما مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات  کارگران در حال حاضر که نزدیک به یک ماه از آغاز اعتراض صنفی ما می‌گذرد، فقط یک ماه از معوقات حقوقی 100 نفر از کارگران سه شنبه‌شب (19 خرداد)  پرداخت شده است اماهنوز تکلیف 8 ماه دستمزد معوقه کارگران مشخص نیستاین در حالی است که کارگران مدعی‌اند معوقات حقوقی تعدادی از همکاران‌شان به بیش از 13 ماه می رسد.

کارگرا ن ایران برک با اشاره به شرایط سخت معاش با وجود چندین ماه تعویق حقوق، می‌گویند: بی تفاوتی کارفرما به پرداخت مطالبات کارگران باعث تشدید اعتراض  صنفی‌شان شده است.

همچنین به نقل از معترضان گفته می‌شود  هنوز کارگران از تصمیم های گرفته شده در  جلسه روز پنجشنبه (21 خرداد) شورای تامین شهرستان رشت که به منظور رسیدگی به دلایل اعتراضات کارگران این واحد برگزار شده بود اطلاعاتی ندارند.

کارگران که نمایندگان‌شان اجازه حضور در جلسه‌ روز پنجشنبه (21 خرداد) شورای تامین شهرستان رشت که به منظور رسیدگی به دلایل اعتراض آنان برگزار شده است را پیدا نکرده‌اند می‌گویند مسئولان این شهرستان بر خلاف وعده قبلی تا امروز هیچ خبری از تصمیمات شورای تامین به آنان نداده‌اند.

کارگران می‌گویند در صورت‌جلسه شورای تامین رشت قرار بوده نحوه  پرداخت مطالبات معوقه و وضعیت شغلی شان کارگران روشن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز