خبرگزاری کار ایران

غفوری‌فرد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برای اصلاح طلبان و اصولگرایان در خانه احزاب سهم برابر پیش‌بینی شد

عضو حزب موتلفه اسلامی در مورد انتخابت خانه احزاب گفت: قرار شد دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا سهم برابر داشته باشند و سهمی هم برای گروه‌های مستقل پیش‌بینی شده است.

حسن غفوری‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ عضو ارشد حزب موتلفه و عضو سابق هیئت رییسه خانه احزاب درباره تغییرات صورت گرفته در خانه احزاب گفت: خانه احزاب با این هدف تاسیس شده بود که یک نهاد صنفی برای بررسی مسائل احزاب باشد و در دوره‌های اول نیز همین‌گونه رفتار می‌شد. اما در دوره‌های اخیر بعضی احزاب دو نفره و سه نفره اکثریت را در دست گرفتند. برای اینکه این اتفاق تکرار نشود٬ قرار شد دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا سهم برابر داشته باشند و سهمی هم برای گروه‌های مستقل پیش‌بینی شده است.

عضو حزب موتلفه اسلامی درباره حزب یکتا گفت: از فعالیت‌های این حزب هیچ اطلاعی ندارم٬ اما به هر حال وقتی سیصد حزب داریم؛ اضافه شدن یک حزب نمی‌تواند تغییر اساسی در سیاست به وجود بیاورد.

 وی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان یک مدرسه در فلان شهرستان هم حزب هستند و موتلفه هم با این سابقه و این تعداد عضو٬ حزب است٬ افزود: اگر قرار است کار حزبی در این کشور انجام شود٬ ایده‌آل این است که این تعداد کاهش بیابد و چند حزب فراگیر و ملی تشکیل شود.

عضو ارشد حزب موتلفه با اشاره به این که گروه‌هایی مثل جامعه اسلامی بازاریان و جامعه اسلامی مهندسان و جامعه اسلامی پزشکان بیشتر گروه‌های صنفی هستند تا احزاب سیاسی٬ گفت: شاید فقط موتلفه و یکی دو حزب دیگر در شرایط فعلی یک حزب به معنای واقعی کلمه باشند و فراگیر و جامع بتوانند انتخابات را به صورت حزبی برگزار کنند.

غفوری‌فرد درباره استانی شدن انتخابات گفت: این طرح مزایا و معایبی داشت. از یک طرف چهره‌های شاخص‌تر وارد مجلس می‌شدند و این یک مزیت برای انتخابات بود٬ اما از طرف دیگر وقتی بین چابهار و زابل هزار کیلومتر فاصله است٬ کار دشواری است که بین نیازهای این دو منطقه ارتباط برقرار شود.

وی گفت: در بیشتر کشورهایی که انتخابات به صورت استانی و ایالتی برگزار می‌شود، هر ایالت یا استان تنها یک نماینده دارد.

غفوری فرد در پایان تاکید کرد: وضعیت فعلی قانون انتخابات خوب است و نیازی به تغییر دادن این شرایط نمی‌بینم.

کد خبر : ۲۸۳۶۲۵