خبرگزاری کار ایران

تاخیر یک ماهه در پرداخت مزد نگهبانان پایانه و مخازن ماهشهر

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۶۲۲

کارگران واحد نگهبانی شرکت پایانه‌ها و مخازن بندر ماهشهر می‌گویند که با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز دستمزد اردیبهشت ماه آنها پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی ماهشهر حدود 40 کارگر در قسسمت نگهبانی و انتظامات مشغول به کارند و به گفته یکی از این کارگران، با گذشت 24 روز از خرداد ماه هنوز دستمزد اردیبهشت آنها پرداخت نشده است.

برپایه این اطلاعات تاخیر در پرداخت دستمزد اردیبهشت نگهبانان در حالی است که سایر کارگران شاغل در بخش‌های دیگر این مجموعه مطالبات‌شان را دریافت کرده‌اند.

شرکت پایانه‌ها و مخازن بندر ماهشهر بخشی از وظیفه جابجایی، توزیع و نگهداری مواد اولیه وارداتی و فرآورده‌های صادراتی مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر را بر عهده دارد و نزدیک به 200 کارگر پیمانکاری در قسمت‌های نگهبانی، تعمیرات و نگهداری و خدمات آن مشغول کارند.

کارگران نگهبانی شرکت پایانه‌ها و مخازن بندر ماهشهر همچنین می‌گویند طولانی شدن روند پرداخت مطالبات مزدی آنها در حالی است که برخلاف کارگران نگهبان شاغل در سایر مجتمع های پتروشیمی منطقه ماهشهر هنوز در مورد آنها قانون طبقه بندی مشاغل به اجرا درنیامده است.

یکی از کارگران نگهبان در این باره گفت: هم اکنون میانگین دریافتی ما نزدیک به یک میلیون تومان در ماه است در حالی که اگر همین کار را در یکی دیگر از مجموعه‌های نفتی و پتروشیمی انجام می‌دادیم اکنون دستمزدمان بصورت متوسط تا حدود 250 هزار تومان بیشتر ‌ می‌شد.

در همین رابطه آقای «دلگشا» از مسئولان واحد مالی اداری شرکت پایانه‌ها و مخازن بندرماهشهر که بر پرداخت مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری این مجموعه نظارت دارد به ایلنا گفت: تاخیری ایجاد شده به زودی برطرف خواهد شد.

وی در توضیح علت این تاخیر می‌گوید: مدتی  قبل در بحث تامین اعتبارات مالی مشکلاتی ایجاد شده بود. مزالبات این کارگران ظرف امروز و فردا پرداخت می‌شود اما مسئله اجرا شدن طرح طبقه بندی مشاغل موضوعی است که باید واحد حقوقی پاسخگوی آن باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز