خبرگزاری کار ایران

قربانعلی محمدپور خبر داد

استفاده از فناوری‌های نوین در حفاظت محیط زیست زنجان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، با اشاره به کمبود نیروی انسانی دراداره کل محیط زیست استان زنجان، گفت: در آینده نزدیک سعی می‌شود از فناوری‌های نوین در مناطق حفاظتی محیط زیست استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، قربانعلی محمدپور، در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده "دشت آهوان سهرین زنجان"، با اشاره به محدودیت‌های امروز زیست محیطی، اظهار کرد: اداره کل محیط زیست استان  دارای کمبود نیروی انسانی است.

محمدپور، با اشاره به تهدید کننده‌های امروز زیست محیطی، افزود: بحث افت منابع آبی، گسترش خشکسالی و بروز بیابان‌ها، بی‌آبی، وجود ریزگردها در هوا و ساخت‌و ‌سازها از جمله تهدیدهای محیط زیست محسوب می‌شوند.

وی، با بیان اینکه ایران پانزدهمین کشور دارای بحران در دنیا بوده است و افزود: در حال حاضر شاهد نوع نگاه مثبت دولت و مسئولان در موضوع محیط زیست هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان، با بیان اینکه تهدیدهای محیط زیست امروز روند نگران کننده‌ای  دارد، تصریح کرد: بروز برخی ازاین مسائل نشان دهنده غفلتی بزرگ در طبیعت برای رویارویی با بیابانی شدن زمین است.

وی، روبرو شدن با مسائل زیست محیطی را در شرایط فعلی مهم ارزیابی کرد و گفت: کوتاهی در پرداخت به مسائل زیست محیطی تاوان سنگینی دارد.

محمدپور ، با اشاره به  برنامه‌ریزی‌های عمومی دراین راستا، تصریح کرد: در طول 4دهه اخیر شاهد عدم اقدامات مطلوب در زمینه مسائل زیست محیطی در کشور بودیم.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد شروع چرخش جدی نگرش مسئولان دولتی در زمینه محیط زیست هستیم ، افزود: بازنگری در میزان ضرر وزیان محیط زیست بزودی اعلام می شود.

این مقام مسئول در استان زنجان، مطالعات بخش منطقه ماهنشان وانگوارن را در این راستا حائز اهمیت برشمرد وگفت: در صدد استفاده از فناوری‌های نوین در این بخش خواهیم بود.

وی، همچنین  در بخشی از سخنان خود ، خبر از راه‌اندازی  تشکیلات محیط اداری محیط زیست استان در هفته محیط زیست داد و گفت: در بحث عملکردهای تخصصی استان زنجان دارای رتبه برتر در کشور بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست زنجان، با بیان اینکه خشکسالی، تخریب ، تصرف، استفاده از کودها و سموم، شکار،  برگونه‌های جانوری استان تأثیر گذار بوده است، گفت: یگان محیط زیست با افراد خاطی در مناطق حفاظت شده استان ، برخورد می‌کنند.

محمد پور، با اشاره به اینکه دشت آهوان سهرین دارای 800 هکتار زمین است،  افزود: این منطقه با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، با بیان اینکه محیط‌بانان استان به نسبت مناطق حفاظت شده بسیار پایین است،  افزود: محیط زیست زنجان در حال حاضر با 40در صد تشکیلات مصوب فعالیت می‌کند.

وی، مدیریت پسماندها در مناطق واحدهای تولیدی را مهم ارزیابی کرد.

زهرا ملابابائی

کد خبر : ۲۸۲۲۲۵