خبرگزاری کار ایران

توکلی در گفت‌وگو با ایلنا:

محکومیتم شش ماه حبس تعلیقی است/ به رأی دادگاه اعتراض خواهم کرد

نماینده مردم تهران و مدیر مسئول سایت الف از حکم شش ماه حبس تعلیقی خود خبر داد.

احمد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ پس از صدور حکم دادگاهش که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و انتشار کامنت‌های اهانت‌آمیز به محمود احمدی‌نژاد و رییس قوه قضاییه٬ تصریح کرد: رای صادره شش ماه حبس تعلیقی بود اما هیچ‌یک از افعالی که موجب محکومیت من شده را شخصاً مرتکب نشده‌ام و محکومیت من برای دفاع از حق آزادی بیان برای مردم بوده است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا به حکم صادره توسط دادگاه اعتراض می‌کنید یا خیر٬ افزود: رییس دادگاه محترم شعبه 78 کیفری استان تهران، بر اساس روش قانونی حکم خود را صادر کردهاند اما چون بنده این حکم را منطبق بر قانون و عادلانه نمی‌دانم، قطعا به آن اعتراض می‌کنم.

توکلی با تأکید بر اینکه نباید راه اظهار نظر درباره مسئولان و عملکرد آنها بسته شود، افزود: هر انتقادی ولو اینکه تند باشد، توهین نیست. بنده در راه دفاع از آزادی مشروع مردم٬ مخصوصا آزادی‌ای که برای مبارزه با فساد ضروری است، کوتاهی نکردم و فعالیت داشته‌ام٬ اما این حکم برایم صادر شد٬ لذا به زودی گزارشی از آنچه در دادگاه گذشت را به مردم می‌دهم.

مدیر مسئول سایت الف همچنین در مورد احکام خود که توسط دادگاه صادر شد٬ توضیح داد: اتهام‌های بنده فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف واقع به منظور تشویش اذهان و توهین به نمایندگان مجلس٬ انتشار کامنت‌ها و نظرات مردم و توهین به رئیس جمهور وقت آقای احمدی نژاد، رئیس قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی و قضات دادگستری بود.

وی افزود: بنده در مورد اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف واقع به منظور تشویش اذهان و توهین به نمایندگان مجلس تبرئه شدم اما دادگاه برای اتهامات انتشار کامنت‌ها و نظرات مردم و توهین به رئیس جمهور وقت آقای احمدی نژاد، رئیس قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی و قضات دادگستری حکم به تبرئه بنده نداد و به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدم. البته به خاطر حسن سابقه، اجرای حکم ۲ سال به حالت تعلیق درآمد.

توکلی در پایان گفت: البته این حکم باعث سوء سابقه برای من نمی‌شود چراکه حبس تعزیری بالاتر از سه سال سوء سابقه ایجاد می‌کند٬ لذا برای کاندیدا شدن نمایندگی مجلس مشکلی پیش نمی‌آید.

 

کد خبر : ۲۸۱۸۸۳