خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت مطالبات کارگران لوله و نورد صفا

۱۱ روز پس از پایان اعتصاب در کارخانه لوله و نورد صفا، کارگران معترض کماکان از پرداخت حق بیمه‌های عقب افتاده‌شان به سازمان تامین اجتماعی اطمینان نیافته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نزدیک به یک هزار کارگر لوله و نورد صفا در تاریخ یکم اردیبهشت ماه در اعتراض به تعویق چهار ماه حقوق و بیش از ۱۶ ماه حق بیمه دست از کار کشید بودند.

در جریان این اعتصاب که با بازگشت به کار کمتر از نیمی از کارگران در روز ۴ خرداد و مابقی کارگران در روز ۵ خرداد خاتمه یافت، دو فعال کارگری در ساوه بازداشت شدند.

علاوه بر این منابع کارگری در واپسین روزهای اعتصاب از احضار و تهدید شماری از کارگران معترض در دادگستری ساوه و یک نهاد امنیتی خبر داده بودند.

کارگران لوله و نورد صفا در نهایت زمانی به اعتصاب‌شان خاتمه دادند که نامه رئیس اداره تامین اجتماعی ساوه را دریافت کردند. این مقام دولتی در نامه یاد شده پرداخت حق بیمه‌های عقب افتاده‌ کارگران را تایید کرده بود.

اگرچه وعده پرداخت حق بیمه‌های عقب افتاده کارگران معترض را با وجود ۴ ماه حقوق معوقه به کار بازگردانده است، اما دو فعال کارگری بازداشت شده هنوز آزاد نشده‌اند.

«شاپور احسانی‌راد» و «جعفر عظیم‌زاده» که به ترتیب در روزهای ۲۶ اردیبهشت و ۳ خرداد بازداشت شدند، در این مدت ممنوع الملاقات بوده‌‌اند.

منابع کارگری می‌گویند از روز ۳ خرداد دو فعال کارگری مذکور که در زندان مرکزی ساوه نگه‌داری می‌شوند با خانواده‌های خود تماس تلفنی نداشته‌‌اند. مقام‌های قضایی به خانواده‌های بازداشت‌شدگان گفته‌اند پرونده این دو فعال کارگری در مراحل تحقیقات قرار دارد.

کد خبر : ۲۸۱۸۷۰