خبرگزاری کار ایران

انتقاد اردوغان از انتشار فیلم ارسال تسلیحات ترکیه به مخالفان سوریه

رئیس جمهوری ترکیه امروز-دوشنبه- ویدئوی منتشر شده از ارسال تجهیزات نظامی این کشور به شبه نظامیان سوری را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز با انتقاد از ویدئوی منتشر شده از ارسال تجهیزات نظامی این کشور به سوریه انتقاد کرد و آن را اقدامی سیاسی خواند.

روزنامه اپوزیسیون «حریت» جمعه گذشته ویدئوی منتشر کرد که در آن کاروان تجهیزات نظامی شامل هزار فشنگ توپخانه، هزار فشنگ خمپاره انداز، ۵۰ هزار گلوله فشنگ تهاجمی و ۳۰ هزار گلوله اسلحه خودکار از مرز برای سوریه ارسال می شود.

تجهیزات نظامی

اردوغان گفت:«این مساله مربوط به ترک‌های سوریه است. مسئولان آژانس امنیت ملی ترکیه تجهیزات و کمک های بشردوستانه را برای آن ها تامین می کنند. تمام این افترا یک مساله جاسوسی غیرقانونی است که روزنامه هم در آن دست دارد.»

وی با تاکید بر این که مسئولان ترکیه اجازه بازرسی محموله کاروان را نداشته‌اند، گفت کسانی که در انتشار این ویدئو دخیل بوده اند بهای سنگینی برای آن می پردازند.

محموله کاروان در ۱۹ ژانویه گذشته به دستور دادستان شهر «آدانا» مورد بازرسی قرار گرفت و تجهیزات نظامی جاسازی شده در جعبه داروها کشف شد.

کد خبر : ۲۸۱۱۴۲