خبرگزاری کار ایران

باشگاه کرمانی رو کرد؛

انتشار اسناد عجیب کلاهبرداری از باشگاه مس‌کرمان!

با اتمام بازی‌های لیگ دسته اول کشور، باشگاه صنعت مس کرمان درصدد است اسناد و مدارک مرتبط با بحث اتهام تبانی به این تیم را به صورت شفاف با جامعه‌ی فوتبال ایران مطرح کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت رسمی باشگاه مس کرمان، باشگاه صنعت‌مس‌کرمان درصدد است اسناد و مدارک مرتبط با بحث اتهام تبانی به این تیم را به صورت شفاف با جامعه‌ی فوتبال ایران مطرح کند.

1ـ سازمان لیگ فوتبال ایران در نامه‌ای که شماره‌ی فاکس سازمان لیگ که در بالای سند قابل مشاهده است، در تاریخ 1 /8 /91 به شماره 283/11 با امضای غلامرضا بهروان سرپرست سازمان لیگ، به صورت رسمی مازیار ناساری را به عنوان نویسنده‌ی کتاب فوتبالیست‌های برتر ایران معرفی می‌نماید و از باشگاه مس تقاضای نهایت مساعدت با وی را می‌نماید. (سند شماره‌ی 1)

(سند شماره یک)

مس کرمان

2ـ در تاریخ 16 /11 /91 و پیرو نامه‌ی سازمان لیگ، فرد نامبرده با باشگاه ارتباط برقرار می‌کند و در زمان مدیرعاملی شهبازی در باشگاه مس، با مهری که با آرم فدراسیون‌فوتبال منقوش است تقاضای مالی خود را از باشگاه مس کرمان به صورت رسمی اعلام می‌دارد که به دلیل مشکلات مالی در آن زمان، از سوی باشگاه مس پرداختی صورت نمی‌گیرد.(سند شماره‌ی2)

(سند شماره دو)

as2

3ـ باشگاه‌مس‌رفسنجان دو فیش‌واریزی به حساب فرد معرفی شده در تاریخ‌های 27 /10 /91 و 2 /11 /91 پرداخت کرده که این مسئله نشان می‌دهد این پرداخت‌ها از سال 91 در باشگاه‌های دیگر کشور نیز انجام شده و مسلما سازمان‌لیگ در جریان تعداد باشگاه‌هایی که به این شماره حساب‌پول واریزی داشته‌اند قرار دارد(سند شماره‌ی 3)

(سند شماره سه)

as3

4ـ در نامه‌ای که بازهم با سربرگ سازمان‌لیگ و به امضای غلامرضا بهروان در تاریخ 1 /8 /93 به باشگاه‌مس سنگون ارسال شده، بازهم با معرفی رسمی مازیار ناساری به این باشگاه، شماره حساب و مبلغ مد نظر برای کمک به وی جهت چاپ کتاب اعلام می‌شود. محتوای نامه کاملا مشخص می‌کند این نامه به باشگاه‌های مختلف کشور ارسال شده(نام باشگاه‌ها با خودکار در نامه درج شده) و باشگاه مس‌سنگون این نامه را در اختیار باشگاه‌مس کرمان قرار داد. به دلیل هم‌خانواده بودن باشگاه‌های مس در ایران با یکدیگر این اسناد در اختیار باشگاه مس‌کرمان قرار گرفته و قطعا این مکاتبات با سایر باشگاه‌های کشور نیز انجام گرفته است(سند شماره‌ی4)

(سند شماره چهار)

as4

5ـ در تاریخ 1 /8 /93 مجددا نامه‌ای از طرف سازمان‌لیگ با امضای مسئول برگزاری مسابقات این سازمان، مجددا به باشگاه‌مس ارسال می‌شود که مبلغ مد نظر و شماره حساب برروی آن درج شده و پول واریزی باشگاه‌مس کرمان نیز کاملا بر اساس این نامه انجام گرفته است.(سند شماره‌ی 5)

(سند شماره پنج)

as5

6ـ در تاریخ 16 /1 /94 و 3 /2 /94 دو نامه‌ دیگر از فرد معرفی شده از سوی سازمان‌لیگ، به باشگاه‌مس‌ ارسال می‌شود که مبالغ مدنظر خود را برای باشگاه‌مس‌ مطرح می‌کند و این باشگاه نیز براساس این نامه‌ها که با سربرگ و مهر این فرد به سازمان‌لیگ ارسال شده، اقدام به واریز مبالغ 5میلیون و 3میلیون می‌کند(سند 6 و 7)

as5

as6

با بررسی این اسناد چند سوال مهم در اذهان مطرح می‌شود:

اول اینکه چون فرد معرفی‌شده از سوی سازمان‌لیگ در سال 91 واقعا از سوی این نهاد معرفی شده و همین نهاد می‌بایست بر کار آن فرد نظارت و دقت لازم را داشته باشد، آیا سازمان‌لیگ این نظارت را داشته؟!

دوم اینکه اگر این فرد در ادامه‌ همکاری خود با سازمان‌لیگ، با سوء‌استفاده از مهر و سربرگ و یا امضای مقامات سازمان‌لیگ، اقدام به کلاهبرداری از باشگاه‌های کشور کرده، چرا مقامات‌رسمی این نهاد از وی شاکی نشده‌اند و پیگیر امور او در این زمینه نبوده‌اند؟!

سوم در اواخر بازی‌های نیم‌فصل‌دوم، چند پیامک از سوی فرد مذکور به مدیرعامل باشگاه‌مس‌کرمان ارسال می‌شود که مثلا در آن قید شده بود"اگر داور وسط کاری انجام نداد به داور چهارم فشار بیاورید!" که مدیر عامل باشگاه‌مس بدون پاسخ به او، در راستای چارچوب اداری باشگاه، مراتب را به هیات مدیره منعکس نموده است.

قابل ذکر است، هیات مدیره‌ باشگاه شامل رئیس هیات فوتبال استان به عنوان زیر مجموعه‌ فدراسیون‌فوتبال و مدیر کل اداره‌ ورزش و جوانان استان‌کرمان به عنوان زیر مجموعه‌ وزارت‌ورزش و قطعا مقامات سازمان‌لیگ نیز از همین طریق، از این موضوع به صورت محرمانه مطلع بوده‌اند و چرا باید این اقدامات به صورت شخصی و از سوی افرادی خاص که در موضوع به دنبال جهاتی خاص بودند به طور علنی مطرح شود؟! این موضوع که به نوعی محرمانه محسوب می‌شده چگونه برای این افراد شرح داده شده که از طریق آن منافع شخصی خود در زدن اتهام به تیم مس را جستجو کنند؟!

چهارم اینکه بابت پول‌های واریزی به این فرد قائمشهری که از سوی سازمان‌لیگ معرفی شده بود، بحث واریز پول برای تبانی مطرح و از آنجا که باشگاه‌مس در مجموع واریزی‌های خود مبلغ 10 میلیون تومان را به حساب این فرد واریز کرده بود، سوال‌بزرگ این است که آیا با این مبلغ امکان ایجاد ارکان و عناصر تبانی بوده؟!

پنجم مهمتر این‌که تبانی با چه کسی؟! با داوران؟! بازیکنان حریف؟! آن‌هم با این مبلغ؟! ساده‌انگاری نیست یک باشگاه از حساب رسمی و دولتی باشگاه پول پرداخت و سند بر جای بگذارد؟! چگونه فرد متخلف خودش حاضر می‌شود اسناد تخلف خودش را در اختیار مدیر عامل نساجی قرار دهد؟!

با این اوصاف اگر تبانی فقط در حد ادعا و تهمت بوده که نهادهای قضایی فوتبال کشور با عدم اثبات این موضوع باید شدیدترین برخورد ممکن را با افراد مطرح کننده‌ی آن انجام دهند.

کد خبر : ۲۸۱۱۳۶