خبرگزاری کار ایران

علی مرادخانی در کرج:

وزارت ارشاد، با کمبود اعتبارات عمرانی مواجه است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به کم بودن اعتبارات عمرانی وزارت متبوعش، بر لزوم به کارگیری بخش خصوصی در ساخت مراکز فرهنگی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، علی مرادخانی با بیان این مطلب  روز دوشنبه در آیین افتتاح هنرستان هنرهای زیبای دختران کرج، گفت: نخستین بستر حضور بخش خصوصی جلب اعتماد آنهاست.

وی، با اشاره به عقب ماندگی‎ها  و کمبودهای بخش فرهنگی البرز در حوزه‌های مختلف، با توجه به نوپا بودن این استان، بر لزوم بکارگیری سرمایه‌های بخش خصوصی دراین بخش تاکید کرد.

وی، با بیان این که عدم شناخت کافی از تاثیرات عمیق پروژه‌های فرهنگی و هنری در زندگی مردم باعث کندی توسعه واحدهای فرهنگی کشور در طول سنوات گذشته شده است، همکاری بخش خصوصی در ایجاد مراکز فرهنگی و هنری را از برنامه‌های مهم مدیران استانی در سطح کشور اعلام کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌رو در استان‌ها، برگزاری جشنواره‌های ملی‌ست، از کمبود اعتبارات عمرانی حوزه فرهنگ کشور خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به تنوع قومیتی در البرز، ارتقای امکانات حوزه فرهنگ و هنر استان را مطابق بانوع  تنوع فرهنگی و قومیتی در این استان ضروری دانست.

وی در ادامه با بر شمردن ظرفیت‌های فرهنگی البرز همچون رونق خوشنویسی و تعزیه در استان افزود: استان البرز در بحث فرهنگ و هنر ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌تواند به قطب و مرجعی فرهنگی در میان سایر استان‌ها تبدیل شود.

مرادخانی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه کار وزارت ارشاد ساخت‌و ساز نیست، مدیریت فضای فرهنگی و هنری جامعه را از وظایف اصلی وزارت متبوع خود اعلام کرد.

مرادخانی، با بیان اینکه راه‌اندازی هنرستان‌های فرهنگی و هنری نیاز کشور و تا حد زیادی مرتفع کننده اشتغال در استان‌هاست، از هدف‌گذاری وزارت ارشاد برای توسعه هنرستان‌های فرهنگی-هنری دخترانه در مراکز استان‌ها خبر داد.

وی، خاطرنشان کرد: نظارت بر نحوه فعالیت این هنرستان‌ها با حضور استادان ومدیران بخش فرهنگی  و با نظر شعبات استانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها صورت می‌پذیرد.

کد خبر : ۲۸۱۰۸۸