خبرگزاری کار ایران

در دیدار امیرعبداللهیان با سخنگوی دولت جیبوتی انجام شد؛

قدردانی ایران از جیبوتی برای همکاری در کمک به یمن

معاون عربی - آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دومین روز اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در دیدار با وزیر امور خارجه و سخنگوی دولت جیبوتی، مسائل مربوط به کمک‌رسانی به مردم یمن را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار، ضمن تمجید از روابط خوب دو کشور و ابلاغ مراتب تشکر و قدردانی از کمک و همکاری جیبوتی در تسهیل دریافت و ارسال کمک‌های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای یمن، آمادگی کشورمان برای ارسال محموله‌های بیشتر جهت تأمین نیازهای ضروری مردم آسیب‌دیده یمن را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به طرح چهار‌ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران به منظور حل بحران یمن، تلاش جدی برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در هماهنگی با سازمان ملل را مهم و ضروری دانست.

وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی جیبوتی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش عملی جمهوری اسلامی ایران برای امدادرسانی به مردم یمن، اعلام کرد: بنادر جیبوتی آمادگی جذب و انتقال کمک‌های بیشتر برای یمن را دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیست هزار آواره یمنی وارد جیبوتی شده‌اند، ضمن ناکافی دانستن کمک‌های نهادهای بین‌المللی تاکنون، خواستار توجه و تحرک بیشتر و فوری نهادهای بین‌المللی درجهت رسیدگی به وضعیت اسفبار مردم یمن در داخل یمن و در خاک جیبوتی شد.

محمود علی یوسف با اشاره به تاثیر منفی بحران‌های منطقه‌ای بر امنیت و اقتصاد همه کشورهای منطقه، تأکید کرد: جیبوتی مایل است نقش مثبت و سازنده‌ای در جهت تسهیل ارسال کمک‌های انساندوستانه برای یمنی‌ها ایفا کند.

کد خبر : ۲۸۰۲۸۳