خبرگزاری کار ایران

حمایت روس‌ها از سپ بلاتر؛

واکنش ولادمیر پوتین به دستگیری برخی اعضای ارشد فیفا

مقام‌های روسیه و آمریکا در پی دستگیری شماری از اعضای ارشد فیفا به اتهام فساد مالی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در پایگاه اینترنتی رسمی کرملین با اعلام حمایت خود از «سپ بلاتر» رئیس‌فیفا و در واکنش به دستگیری 7 نفر از اعضای ارشد این سازمان، گفت سیاست با اقدام های آمریکا درگیر شده است.

بلاتر همراه با مراسم المپیک زمستانی 2016 در شهر «سوچی» قرار بود جام جهانی آینده را نیز به روسیه اعطا کند.

روسیه توانست تورنمنت 2018 را به رغم فشارهای بسیاری که بر بلاتر وارد می‌شد، به دست آورد و رئیس جمهوری این کشور دلیل دستگیری‌های اخیر را نارضایتی مقام‌های آمریکایی از این انتخاب اعلام کرد.

مقام‌های آمریکایی نتوانستند جام‌جهانی 2022 را به رغم تمام اختلاف‌هایی که برای روسیه در سطح بین الملل ایجاد کردند، به دست آورند.

رئیس جمهوری روسیه با «عجیب» خواندن اتهام‌های اخیر وارد شده به مقام‌های فیفا، گفت این اقدام به طور واضح یکی از بازی های کثیف سیاسی است.

پوتین گفت:«این اقدام به صورت واضح یکی دیگر از تلاش‌های آمریکا برای گسترش حوزه قضایی خود به دیگر کشورها است.»

وی با اشاره به بلاتر که برای نامزدی خود برای پنجمین دوره ریاست فیفا نامزد شده و رای‌گیری فردا-جمعه- برگزار می‌شود، افزود:«جای هیچ شکی نیست این اقدام تلاشی برای جلوگیری از انتخاب مجدد بلاتر به عنوان رئیس فیفا است.»

رئیس جمهور روسیه با اشاره به «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که مدتی در مسکو پناهنده بود، تصریح کرد:«دوستان آمریکایی ما روش‌های خاصی را برای اهداف پنهانی خود دارند. به صورت غیرقانونی مردم را تحت تعقیب قرار می‌دهند و بعید می‌دانم مساله فیفا هم جز این باشد.»

کد خبر : ۲۸۰۲۷۷