خبرگزاری کار ایران

جمعه انجام می‌شود؛

برگزاری کوهگشت خانوادگی در روستای مرق کاشان

مدیر اداره ورزش سازمان فرهنگی شهرداری کاشان، از برگزاری هشتاد و هشتمین کوهگشت خانوادگی در روستای بکر و کوهستانی مرق این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سجاد مظفری تبار در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: خانواده‌های کاشانی در هشتاد و هشتمین کوهگشت مسیر حدودا 3 کیلومتری روستای مرق را تا بقعه بابا افضل مرقی با پای پیاده طی می‌کنند.

وی، معرفی جاذبه‌های تاریخی، کوهستانی، بکر و طبیعی منطقه کاشان، شناخت علما، فضلا، ادبا و هنرمندان این خطه و ترویج فرهنگ سلامت را از مهم‌ترین اهداف این ویژه برنامه‌های ورزشی اعلام کرد.

مدیر اداره ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، معرفی افضل الدین محمد بن حسین بن محمد مَرَقی کاشانی معروف به بابا افضل، فیلسوف و حکیم بزرگ ایرانی را یکی از شاخصه‌های انتخاب کوهگشت خانوادگی به این روستای بکر اعلام کرد و گفت: تعداد زیادی رباعی به بابا افضل مرقی نسبت داده شده، هر چند شهرت بابا افضل در حوزۀ فلسفه است ولی در حوزۀ ادبیات رباعی‌های بابا افضل آوازۀ بلند بالایی داشته‌اند.

گفتنی‌ست هشتاد و هشتمین کوهگشت خانوادگی جمعه 8 خرداد ماه ساعت 7:30 از میدان 15 خرداد با سرویس دهی رایگان و پذیرایی در روستای کوهستانی و بکر مرق کاشان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۸۰۲۵۲