خبرگزاری کار ایران

برخورداری 67 درصد روستاهای کنگاور از گاز طبیعی

فرماندار شهرستان کنگاور گفت: بیش از 67 درصد از روستاییان این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

خسروی در گفت‌و گو با ایلنا در کرمانشاه، افزود: اراضی آبی کنگاور 15 هزار و 500 هکتار و اراضی دیم در حدود 26 هزار است و باغات سطح این شهرستان 3 هزار هکتار است.

وی، اظهار کرد: از این میزان اراضی کشاورزی، در شهرستان کنگاور، 4 هزار و 200 هکتار آن تحت آبیاری بارانی است و میزان 90 درصد اراضی نیز به صورت مکانیزه کشت می‌شوند.

فرماندار کنگاور تاکید کرد: کشاورزان این شهرستان در سال زارعی گذشته، 300 هزار تن تولیدات زراعی برای عرضه به بازار داشته‌اند.

خسروی به مسکن مهر، در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در کنگاور،‌ متأسفانه این طرح با مشکلات مختلفی مواجه شد که باعث تأخیر در اجرای این پروژه شد که با تلاش مدیران شهرستان در حال حاضر یک هزار و 94 واحد ساخته شده است.

وی تاکید کرد: 504 واحد آن با عنوان "مهردشت"،‌ 412 واحد با عنوان مسکن مهر "آوران"،‌ 58 واحد با عنوان "سرای مهر" و 120 واحد نیز با عنوان مسکن تاکسیرانی کنگاور احداث شده است که از این میان مسکن تاکسیرانی رسماً‌ تحویل متقاضیان داده شده، سرای مهر و مهردشت در حال قسط‌بندی وام و واگذاری به متقاضیان است و مسکن مهرآوران نیز در مراحل پایانی ساخت است.

خسروی به طرح توسعه بخش کشاورزی در کنگاور اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به بخش آموزش به بهره‌برداران، توصیه و تمهید شرایط لازم جهت اجرای روش‌های نوین آبیاری، نظارت بر کاشت،‌ داشت و برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان، ورود ادوات کشاورزی مناسب به شهرستان، توزیع بذور اصلاح شده بین کشاورزان و تأمین تسهیلات بانکی جهت متقاضیان از جمله برنامه‌های این حوزه در کنگاور بوده‌است.

فرماندار کنگاور در ادامه با اشاره به اینکه 67 درصد از روستاییان این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، اظهار داشت: وجود اختلاف سلیقه در هر مجموعه‌ای بدیهی است. شورای شهر کنگاور نیز از این قاعده مستثنی نیست. لذا اکثریت اعضای شورا با شهردار تعامل سازنده‌ای دارند، تلاش بر این است تا شهرداری به خدمت رسانی در مناطق محروم تشویق شود و حرکت در این مسیر آغاز شده است.

وی به طرح‌های قابل افتتاح در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح قابل توجه جهت افتتاح در سال جاری،‌ مسکن مهر  504 واحدی مهردشت و 58 واحدی سرای مهر  در شهرستان کنگاور است.

فرماندار کنگاور در پایان سرعت کار در طرح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر را مثبت اعلام کرد.

کد خبر : ۲۸۰۱۳۹