خبرگزاری کار ایران

صرف نمی کرد در لیگ شرکت کنم؛

حجی زواره: برای قهرمانی جهان زجر کشیدم/ 4 گرندپریکس سخت در پیش داریم

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۸۹۵

مرد طلایی تکواندوی کشورمان می گوید برای قهرمانی جهان زجر تمرینات سخت و ماه ها دوری از خانواده را تحمل کردم و خوشحالم که به هدفم رسیدم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی تکواندوی کشورمان اخیراً در مسابقات قهرمانی جهان به عنوان نخست دست یافت تا بار دیگر خود را به عنوان قدرت برتر این رشته در جهان معرفی کند.

یکی از ملی‌پوشانی که در رقابت‌های روسیه مدال طلا را بر گردن آویخت، مسعود حجی‌زواره تکواندوکار وزن 74 کیلوگرم ایران بود که بعد از قهرمانی در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون، بار دیگر افتخارآفرینی کرد و توانست به مدال طلا دست یابد.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی ایلنا، درباره این رقابت‌ها و مدال ارزشمندی که کسب کرده، صحبت کرده است که ماحصل آن را می خوانید:

در خصوص مسابقات قهرمانی جهان که اخیراً در روسیه برگزار شد، صحبت می‌کنی؟

همانطور که می‌دانید مسابقات قهرمانی جهان در همه رشته‌ها بعد از المپیک، از ارزش بسیار زیادی برخوردار است و ما هم به عنوان یکی از قدرت‌های برتر تکواندوی دنیا با هدف کسب عنوان قهرمانی به روسیه رفتیم و توانستیم خوشبختانه با کسب 3 مدال طلا به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم.

این اولین مدال طلای تو در مسابقات جهانی بود؟

بله همین طور است. من در دوره قبل مسابقات جهانی هم شرکت داشتم اما خوشبختانه در این دوره از مسابقات توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم.

فکر می‌کردی در مسابقات روسیه طلا بگیری؟

خب من قبل از این مسابقات تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشته بودم و دوری از خانواده را تحمل کرده‌ بودم و می توانم بگویم برای کسب طلای جهان واقعا زجر کشیدم. برای همین بسیار امیدوار بودم در مسابقات قهرمانی جهان به مدال دست پیدا کنم که با کمک خدا توانستم به مقام اول برسم.

شرایط کلی تیم ملی تکواندو در این رقابت‌ها چگونه بود؟

شرایط کلی تیم بسیار خوب بود و ما با انگیزه زیادی تمرین می‌کردیم و در مسابقات قهرمانی جهان هم بچه ها خیلی خوب ظاهر شدند و توانستیم با پشت سر گذاشتن تیم قدرتمند کره‌جنوبی به مقام نخست دست پیدا کنیم.

بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو هم که به عنوان بهترین مربی جهان انتخاب شد.

بله آقای مقانلو واقعا زحمات زیادی برای ما کشیدند و واقعا حقشان بود که به عنوان بهترین مربی انتخاب شوند.

حالا حتماً هدف بعدی‌ات کسب مدال طلای المپیک است؟

بله همین‌طور است. من تمام سعی و تلاشم را می‌کنم تا بعد از کسب سهمیه المپیک ریو، در این مسابقات هم موفق ظاهر شوم و با کسب مدال طلا برای ایران افتخارآفرینی کنم.

با کسب این مدال طلا، سهمیه را نگرفتی؟

فعلاً هیچ چیز مشخص نیست. ما تا المپیک چهار گرند پریکس دیگر را پیش‌رو داریم که همه آنها بسیار سخت است و باید در این مسابقات نیز بدرخشیم تا سهمیه المپیک را بگیرم مثل مسابقاتی که یک ماه دیگر باید در روسیه برگزار شود.

بگذریم، به غیر از تکواندو چه فعالیت دیگری داری؟

فعلاً که شبانه‌روز در اردو هستم و از شنبه تا پنجشنبه تمرین می‌کنیم و برای همین دیگر نمی‌توانم خیلی به درس و زندگی برسم.

پس کار دیگری انجام نمی‌دهی؟

خیر، من ازسال 2005 تاکنون عضو تیم ملی هستم و بیشتر وقت‌ها در اردوی تیم ملی حضور دارم و برای همین نمی‌توانم کار خاص دیگری انجام دهم.

پس منبع درآمدت ازکجاست؟

فعلاً که وضعیت لیگ خیلی بهم ریخته است و پارسال که سقف قرارداد گذاشته بودند و برای همین اصلاً صرف نمی‌کرد که در مسابقات لیگ شرکت کنم و برای همین روی تمریناتم در تیم ملی متمرکز شدم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز