خبرگزاری کار ایران

دیدار معاون وزیر امور خارجه لهستان با قائم مقام وزیر خارجه کشورمان

معاون وزیر امور خارجه لهستان طی سفر رسمی خود به ایران با قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا٬ خانم کاتاژینا کاسپرچیک در دیدار با مرتضی سرمدی٬ بر لزوم افزایش تبادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار قائم مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور ایران و لهستان، عدم وجود نقطه منفی در حافظه روابط دو کشور را برای ترسیم روابط نوین بین تهران و ورشو مهم ارزیابی کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط دو جانبه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، علمی و فرهنگی را اعلام داشت.

سرمدی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد و بالقوه اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و لهستان، سطح مناسبات اقتصادی و تجاری فعلی دو کشور را ناچیز خواند و بر گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و تکنولوژی‌های نو تاکید نمود.

 وی ضمن تشریح شرایط پیچیده و حاد حاکم بر منطقه خاورمیانه افزود: هدف جمهوری اسلامی ایران استقرار صلح و ثبات در منطقه از طریق گفتگو و راه‌های مسالمت‌آمیز است.

کاتاژینا کاسپرچیک معاون وزارت خارجه لهستان نیز که در راس یک هیات بزرگ متشکل از تجار و صاحبان سرمایه لهستانی در جمهوری اسلامی ایران به سر می‌برد، برلزوم افزایش تبادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تاکید ورزید.

وی نگاه ورشو به تهران را ویژه، همراه با احترام توصیف کرد و افزود: تجار و صاحبان سرمایه لهستان ایران را برای سرمایه گذاری مستعد و باثبات ارزیابی می‌کنند.

معاون وزیر خارجه لهستان همچنین با اشاره به پیچیدگی بحران‌های مهم منطقه‌ای از جمله بحران یمن، بر راه حل سیاسی برای برون رفت از این بحران تاکید ورزید.

طرفین در این دیدار بر ادامه رایزنی‌های سیاسی منظم و دوره‌ای معاونان وزرای خارجه دو کشور تاکید کردند.

در این سفر معاون وزیر اقتصاد و همچنین معاون پارلمان لهستان، خانم کاسپرچیک را همراهی می‌‌کنند.

کد خبر : ۲۷۴۹۱۸