خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار معلمان نمونه کشور عنوان کرد:

ضرورت ارائه بسته حل مشکلات فرهنگیان به مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تسریع در ارائه لایحه حل مشکلات فرهنگیان از سوی دولت به مجلس گفت: آموزش و پرورش یک رکن اساسی در تمدن سازی بوده، از این رو رفع مشکلات فرهنگیان باید مدنظر باشد.

به گزارش ایلنا٬ علی لاریجانی در دیدار با فرهیختگان و معلمان برجسته نمونه کشور ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم گفت: امروز در ساختمان مشروطه که گواه تاریخ بسیار ارزشمند از تاریخ ایران است، جمع شده‌ایم که روحیه آزادمنشی و ایجاد حکومت دموکراتیک در این ساختمان رقم خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدرس و یارانش مقابل استبداد در همین ساختمان ایستادگی کردند، هر چند که مشکلاتی از سوی قدرت‌های بزرگ و حوزه داخلی و خارجی ایجاد شد و نگذاشتند این موضوع به درستی به بار بنشیند٬ اما همگان می‌دانیم مشروطه یک جرقه بزرگی در طول تاریخ بود.

رییس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: تحولی که از نظر معیشتی و آینده‌نگری برای زندگی معلمان مورد نیاز است٬ می‌طلبد که سرمایه‌گذاری به صورت موازی در این خصوص صورت گیرد٬ لذا این مساله از طرف آموزش و پرورش می‌تواند به صورت بسته‌ای باشد که زندگی معلمان از نظر معیشت روشن شود، بنابراین اگر به عنوان مجموعه چند ماده‌ای در قالب بسته‌ای ارائه شود٬ حتما در قانون برنامه آن را علاج روشنی می‌کنیم که آموزش و پرورش هم طی مدت زمان اجرای برنامه ششم٬ آرامش حداقلی داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه لایحه حل مشکلات فرهنگیان از سوی دولت به مجلس گفت: مدرسه می‌تواند توانمندی‌های افراد را افزایش داده و وزیر هم باید در سند آموزش و پرورش اهتمام جدی به حل مشکلات فرهنگیان داشته باشد.

کد خبر : ۲۷۴۸۸۹