خبرگزاری کار ایران

۶۰ کارگر «فولاد قزوین» پیش از اتمام قرارداد بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۸۲۱

۶۰ کارگر قرار دادی کارخانه «فولاد قزوین» با وجود تمام نشدن مدت قرار داد کار از ۱۵ فروردین ماه سال جاری اخراج شده‌اند.

منابع خبری ایلنا در تاکستان اعلام کردند؛ کارخانه فولاد قزوین که در جاده ابهر به تاکستان واقع شده است بیش از ۴۰۰ کارگر دارد که کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی ۶۰ نفر از کارگران را با وجود تمام نشدن مدت قرار داد کار دو ماهه‌شان اخراج کرده است.

کارگران اخراجی می‌گویند؛ کارفرما پایان اسفند ماه سال ۹۳ با همه کارگران قرار داد دو ماهه منعقد کرده است اما بعد از تعطیلات نوروز ۹۴ که کارگران به کارخانه باز گشتند کارفرما خاتمه همکاری با ۶۰ نفر از کارگران را اعلام کرد. اکنون این کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به ادره کار شکایت کرده‌اند.

اخراج گسترده نیروی کار در این واحد تولید کننده میلگرد در حالی انجام شده که به ادعای کارگران زمزمزمه‌هایی درباره اخراج تعداد دیگری از کارگران ماه‌های آینده به گوش می‌رسد.

بنابر اظهارات کارگران کارخانه فولاد قزوین، این واحد صنعتی دارای تولید و بازار فروش خوبی است و کارگران در سال جاری بیش از ۷۰۰ تریلی میلگرد و شمش بارگیری کرده‌اند. 

منابع کارگری ایلنا می‌گویند کارگران شاغل در این کارخانه نیز یک ماه حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند و در زمینه بیمه تکمیلی با مشکلاتی مواجه‌اند. آنان مشکلات بیمه تکمیلی کارگران شاغل گفته‌اند: با وجود آنکه کارفرما همه کارگران را به اجبار تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا قرار داده است و هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه گر عنوان می‌شود، بهره‌مند نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز