خبرگزاری کار ایران

ارکستر سمفونیک بدون رهبری تمرین می‌کند / فرصت دو روزه برای تمرین سمفونی ۹ دورژاک

علی رهبری (مدیر هنری ارکستر سمفونیک ملی ایران) روز جمعه برای فعالیت‌های شخصی خود از ایران خارج شد و تا دو هفته آینده نادر مرتضی‌پور (دستیار رهبر ارکستر) با ارکس‌تر تمرین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بهرام جمالی ( مدیرعامل بنیاد رودکی) روز گذشته از برگزاری نشست خبری برای روشن شدن حواشی پیش آمده برای ارکستر با حضور علی رهبری و علی مرادخانی (معاون هنری وزیر ارشاد)  خبر داد.

با خروج علی رهبری از ایران؛ برگزاری این نشست حداقل به دو هفته دیگر موکول شد.

از سوی دیگر طبق برنامه‌ها؛ ارکستر سمفونیک ملی ایران چهارشنبه و پنج شنبه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت کنسرتو پیانو شماره 5 بتهوون و سمفونی ۹ دورژاگ را با همراهی نوین افروز سولیست پیانو به اجرا در می‌آورد که با در نظر گرفتن مسافرت دو هفته‌ای علی رهبری؛ ارکستر سمفونیک ملی ایران تنها دو روز فرصت برای تمرین با علی رهبری را خواهد داشت.

طی روزهای گذشته؛ ارکستر سمفونیک ملی ایران با حواشی بسیاری از جمله خروج نوازندگان و ارکستر مایسترها از ارکستر و تناقض میان گفتار علی رهبری و متن قراردادها روبه‌رو شده است.

این در حالی‌ست بهرام جمالی در گفت و گو با ایلنا؛ علت این تناقضات را بر عهده طرف مقابل گذاشت (رهبر و مدیر هنری ارکستر) و تاکید کرد صحبت درباره مسائل مالی و اداری ارکسترها به عهده بنیاد رودکی است.

کد خبر : ۲۷۴۷۹۱