خبرگزاری کار ایران

اقدام شجاعانه سازمان زیبا سازی شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۷۷۶

با اقدام شجاعانه سازمان زیباسازی شهرداری رشت، تابلوهای تبلیغاتی غیر مجازی که 6 میلیارد ریال به شهرداری بدهکار بودند قلع و قمع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت،شب گذشته سازمان زیباسازی شهرداری رشت در یک اقدام شجاعانه و کم نظیر، تعداد زیادی از بیلبردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر را که بدهکار شهرداری بودند جمع آوری کرد.

منشا این تابلوها به شهرداری وقت رشت در 5 سال پیش و قراردادی مشابه ترکمن چای بر می گردد.

این اقدام سازمان زیباسازی شهرداری رشت در نوع خود کم نظیر است و  باید مورد حمایت مسئولان نیز قرار گیرد چراکه معمولا مدیران شهرداری خود را به دلایل گوناگون درگیر این موضوع نمی کنند .

صاحبان این بیلبردها و استندهای تبلیغاتی که قراردادی 3 ساله با شهرداری رشت در جهت بهره برداری ازین فضاهای تبلیغاتی داشتند در سال گذشته هیچ ریالی بابت اجاره خود به شهرداری پرداخت ننمودند و در سالیان گذشته بدون در نظر گرفتن ارزش افزوده سالیانه، مبلغ پایه اول سالیانه را پرداخت می کردند که بر اساس بررسی های بعمل آمده واحد درآمد شهرداری رشت باید پاسخگوی این امر باشد.

باتوجه به تشکیل سازمان زیباسازی شهرداری رشت در یک سال گذشته و اقدامات اولیه شکل گیری این سازمان و عدم ارتباط دریافت اجاره این تابلوها با سازمان جدید التاسیس زیباسازی، صاحبان این بیلبردها به دلیل داشتن قرارداد قبلی پاسخی جز بی اعتنایی به اخطار های مکرر ندادند.

سرانجام بی اعتنایی های مستمر متخلفان منجر به قلع و قمع شبانه این تابلوها توسط سازمان زیباسازی شهرداری رشت گردید که این اقدام دست اندر کاران و مدیران این واحد در جهت حفظ منافع عمومی و بیت المال جای تقدیر دارد.

با توجه به مزایده گذاشتن فضاهای تبلیغاتی شهر رشت بر اساس قوانین و چهارچوب ها در ماه گذشته و انتخاب پنج کانون تبلیغاتی و برنده شدن آنان در مزایده رسمی، مبلغی بالغ بر دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان درآمدزایی برای شهرداری رشت از سوی سازمان زیباسازی خواهد بود که می تواند نقطه روشنی در کارنامه های نه  چندان شفاف مدیریت شهری باشد که قطعا با نگاه مثبت شهروندان همراه خواهد بود.

از میران کلانشهر رشت و اعضای شورای اسلامی شهر که حافظ منافع شهروندان و امانت دار رای آنان هستند نیز انتظار می رود با قاطعیت تمام از این چنین اقدامات شجاعانه ای که با شفافیت و بدون لابی گری های پشت پرده انجام پذیرفته حمایت کرده تا مشوقی برای دیگر مدیران باشد.

یک سوال نیز باید از دست اندرکاران امور درآمد در سال گذشته شهرداری رشت پرسید که بر چه اساسی 6 میلیارد ریال درآمد شهرداری را که حق شهروندان این شهر است و باید برای خدمات رسانی به مردم هزینه گردد، از کانون های تبلیغاتی که پیمانکار این تابلوها بوده و این سود میلیونی را به جیب زده اند دریافت نکرده ویا اقدامی در این رابطه ننمودند ؟

خبرگزاری ایلنا در این واکاوی خود بسیار خوشبینانه و گذرا و بدون ذره بین، این سوال را مطرح می نماید که مسئولین امر باید پاسخگوی این مهم بوده و دستگاه های نظارتی نیز پیگیر موضوع باشند که بر اساس شنیده ها یکی از بهره برداران این تابلوهای تبلیغاتی عنوان نموده ما بهره برداری میلیونی خود را بصورت رایگان در سال گذشته انجام داده ایم که اگر شهرداری می تواند و دستش به جایی بند است این مبلغ  را از ما بگیرد!!!. و باز میگوییم پیدا کنید پرتغال فروش را!!...

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز