خبرگزاری کار ایران

آیت الله علوی گرگانی:

در صورت راه اندازی شهرک IT در قم باید به وزیر ارتباطات مدال افتخار داد

آیت الله علوی گرگانی، با اشاره به قول وزیر ارتباطات برای ایجاد شهرک IT در قم، گفت: اگر شهرک IT در قم ایجاد شود نه تنها جای تقدیر دارد بلکه شایسته است مدال افتخار به وزیر ارتباطات داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله علوی گرگانی، صبح امروز در دیدار «محمدتقی دباغیان» قائم مقام دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان ایران اسلامی، اظهار داشت: همیشه به مسئولان گفته‌ام کار باید به بخش خصوصی سپرده شده و میدان کار برای کارآفرینان باز شود. 

وی با بیان اینکه کارهای اقتصادی نباید در دست دولت بلکه باید دست بخش خصوصی باشد، گفت: اگر فعالیت‌های اقتصادی در بخش خصوصی متمرکز باشد، روحیه رقابت ایجاد شده و در نتیجه شاهد بالا رفتن کیفیت کالا‌ها و خدمات خواهیم بود. 

این استاد حوزه علمیه قم، افزود: علاوه بر موارد فوق باید گفت اگر کارهای اقتصادی با محوریت بخش خصوصی انجام گیرد، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌ایم. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای رونق اقتصادی کشور و تولیدمحوری در جامعه، باید کارگر و کارفرما و کارآفرین در کنار هم باشند و نظر من این است که باید هر دو را تقویت کرد تا جامعه نشاط اقتصادی داشته باشد. 

آیت الله علوی گرگانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و ایجاد شبکه پهن باند در استان قم، و همچنین قول وزیر ارتباطات برای راه اندازی شهرک IT در قم، اظهار داشت: از اینکه وزیر ارتباطات در سفر اخیر خود مژده ایجاد شهرک IT در قم  را دادند، تشکر می‌کنم. 

وی افزود: وعده تشکیل این شهرک، قدم خوبی است که وزیر بزرگ وار ارتباطات برداشتند و انشاالله این شهرک IT در قم تشکیل شود؛ من نمره وزیر ارتباطات برای ایجاد این شهرک در قم را در پایان کار به ایشان می‌دهم. 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، گفت: وزیر ارتباطات بزرگواری کرده‌اند و تصمیم گرفتند که شهرک IT در قم شکل بگیرد؛ اگر انشاالله در آینده نه چندان دور، حیثیت عملی این کار را دیدیم و این شهرک به سرانجام نهایی و بهره برداری رسید، نه تنها جای تقدیر ،حتی جا دارد که مدال افتخار هم به ایشان بدهیم. 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند که قم بایدنه فقط از حیث مذهب شیعه بلکه از همه جهت به عنوان مرکز باشد؛ از این رو ایجاد شهرک IT در قم بسیار حائز اهمیت است. 

آیت الله علوی گرگانی در پایان سخنان خود گفت: انشاالله اعتبار بیشتری از سوی وزارت ارتباطات برای راه اندازی این شهرک بدهند که هرچه سریع‌تر شاهد بهره برداری از آن باشیم و مطمئن باشید که مراجع تقلید پشتوانه این گونه کار‌ها خواهند بود. 

پیش از سخنان آیت الله علوی گرگانی، «محمدتقی دباغیان» قائم مقام دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان ایران اسلامی، در سخنانی اظهار داشت: هدف کارآفرینی تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی است. 

وی با اشاره به سفر چند روز پیش وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به شهر قم، اظهار داشت: وزیر ارتباطات در سفر اخیر خود به قم، سه پروژه استثنایی مخابراتی را در قم افتتاح کردند تا در خدمت نشر فرهنگ و علوم دینی قرار گیرد. 

دباغیان با اشاره به توسعه پهنای باند اینترنت در قم، گفت: این فرآیند هزینه سنگینی برای وزارت ارتباطات در بر داشته است و هدف این کار هم این بود که با تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در استان قم، همه این کار‌ها در خدمت فرهنگ شیعی و گسترش آن به سراسر جهان و توسعه علوم ناب دینی در مقابل ترویج فرهنگ تکفیری و سلفی‌گری و دیگر تفکرات انحرافی باشد. 

وی یادآور شد: وزیر ارتباطات همچنین قول ایجاد شهرک IT در قم را دادند که در صورت ایجاد آن هزینه بالایی در بر خواهد داشت و حدود ۳ هزار شغل ایجاد خواهد شد که خوشبختانه این قول وزیر ارتباطات، موجب تقدیر و تشکر ریاست مجلس شورای اسلامی و استاندار قم واقع شد.

کد خبر : ۲۷۴۴۴۷