خبرگزاری کار ایران

بهره‌مندی بیش از ۱۱۴ هزار تن از خدمات سلامت داوطلبان

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۴۰۸

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در تشریح کیفیت و کمیت برنامه های این سازمان در هفته سلامت سال جاری، اظهار کرد: با برپایی ۵۲۳ چادر سلامت در سراسر کشور، خدمات سلامت از جمله ویزیت، تست فشار و قند خون به ۵۵ هزار و ۶۲۹ تن از مردم ارائه شد.

به گزارش ایلنا، فرحناز رافع ضمن تشریح برنامه های داوطلبان در هفته سلامت،  بر لزوم آگاهی بخشی و تسهیل  دسترسی جامعه به خدمات پیشگیرانه و خودمراقبتی با بهره گیری از ظرفیت مناسب خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

وی گفت: امسال همزمان با هفته سلامت، دو شاخص آموزش و مشارکت پذیری جامعه در زمینه بهره مندی بیشتر جامعه از خدمات بهداشتی – سلامت  و ارتقای سطح آن به عنوان اهداف برنامه های داوطلبان قرار گرفت و افزود: بهره‌مندی به معنای بهره‌مندی آحاد مردم از خدمات است؛ به این صورت که مردم در هر سطحی از هر فرهنگ، سواد و امکانات مالی در سراسر کشور بتوانند بنا بر نیاز خود از خدمات پیشگیرانه رایگان بهره‌مند شوند و حتی اگر مردم نیاز خود را تشخیص ندادند، خیرین و داوطلبان سلامت موظفند که  بدون هیچ چشمداشتی این خدمات را در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه برگزاری ۶۷ نمایشگاه تخصصی بهداشت و سلامت و همچنین جشنواره غذاهای سالم را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکید اسناد بالادستی در جمعیت هلال احمر، جایگاه تامین سلامت جامعه را به ‌عنوان حاصل آموزش و ارتقای فرهنگی یک ملت می داند و طبیعی است در حوزه برنامه های آموزشی این سازمان، دو مقوله بیش از همه مورد توجه هستند؛ نخست خانواده و سپس آموزش‌ همگانی، بر همین اساس ۴۹۵ دوره آموزشی در سطوح مختلف در هفته مذکور برپا شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنانش به تشریح برنامه عیادت از بیماران  بویژه بیماران خاص در بیمارستان‌ها و منازل سالمندان پرداخت و تصریح کرد: سنت حسنه عیادت در حالی در ایام هفته سلامت ترویج شد که در کنار آن داوطلبان  تلاش دارند در جهت همدردی و نیز  رسیدگی به مشکلات این گونه از بیماران با ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی  با مراکز درمانی همکاری کنند .

رافع خاطرنشان کرد: در این هفته، بیش از ۵۵ هزار و ۶۱۷ بیمار و ۲ هزار و ۸۶۱ تن از معلولان و سالمندان از خدمات داوطلبان بهره مند شدند.

به گفته وی آمار فوق بر اساس اطلاعات دریافتی از ۲۶ استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز