خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی؛

تولید یک میلیون و 400 هزار تن شکر طی سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۹۴

وزیر جهادکشاورزی با بیان آنکه همچنان واردات شکر نخواهیم داشت، گفت: طی سال گذشته یک میلیون و 400 هزارتن شکر در کشور تولید شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی با اشاره به اینکه وضع ذخایر شکر کشور مطلوب است، افزود: سال گذشته در تولید رکورد تاریخی داشتیم و حدود یک میلیون و 400 هزار تن شکر و 4 میلیون و 700 هزار تن چغندر قند برداشت شد که ارقام بسیار خوبی بود.

وی گفت: در تولید نیشکر نیز شرایط بسیار خوبی داشتیم بنابراین با توجه به میزان چشمگیر تولید داخل و انباشت شکر در انبارها از سال های گذشته در مذاکرات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت سفارش جدید برای واردات شکر جلوگیری شد.

وزیر جهادکشاورزی افزود: آنچه در دو ماه نخست پاییز سال گذشته وارد شد مربوط به ثبت سفارش های سال 92 بود که در نهایت 800 هزار تن شکر وارد شد.

حجتی در خصوص دلایل کاهش قیمت شکر در بازارهای جهانی، گفت: چون قیمت این محصول با نرخ نفت ارتباط دارد، شاهد کاهش قیمت شکر در سال قبل بودیم.

وی با بیان آنکه برای جلوگیری از واردات شکر از روش تعرفه و دریافت تفاوت قیمت وارداتی با قیمت تولید داخل استفاده می شود، افزود: قیمت شکر وارداتی به هیچ وجه نباید از شکر تولید داخل کمتر باشد تا زنجیره تولید تا کارخانجات فرآوری ضرر نکنند.

حجتی گفت: وزارت جهادکشاورزی به صورت دائمی قیمت شکر وارداتی را پایش می کند تا قیمت آن از نرخ شکر تولید داخل کمتر نباشد، سال گذشته 500 تا 600 تن در بخش شکر تراز منفی داشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز