خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی:

کارت جلسه آزمون دستیاری از امروز در سایت سنجش قابل دسترس است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۸۸

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری از امروز در سایت سنجش آموزش پزشکی قابل دسترس است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین پورکاظمی اظهارداشت: چهل و دومین دوره آزمون دستیاری صبح پنجشنبه 10این هفته - اردیبهشت ماه - همزمان در 19 استان برگزار می شود.

وی، شمار شرکت کنندگان در آزمون یاد شده را 14 هزار و 863 تن عنوان کرد که از این تعداد، هفت هزار و 497 شرکت کننده، مرد و هفت هزار و 366 شرکت کننده هم ، زن هستند.

وی گفت : متقاضیان شرکت در آزمون دستیاری می توانند با ورود به سامانه و ارایه کد رهگیری هنگام ثبت نام، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.ضمن اینکه داوطلبان هر چه زودتر نسبت به دریافت کارت اقدام کنند و این کار را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی تاکید کرد: اگر داوطلبی مغایرتی در اطلاعات کارت ورود به جلسه مشاهده کرد می تواند با مراجعه به محل آزمون نسبت به رفع اشکال آن اقدام کند؛ به همین منظور در سامانه سنجش یک صفحه راهنما برای مطالعه متقاضیان قرار داده ایم .

پورکاظمی گفت: آزمون دستیاری در 17 گروه مختلف پزشکی برگزار می شود و در مجموع 200 سؤال برای آن در نظر گرفته شده است.

به گفته رییس مرکز سنجش، آزمون دستیاری، برخلاف آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی دارای نمره منفی است یعنی هر پاسخ اشتباه ، منفی یک از نمره می کاهد، اما پاسخ صحیح سه نمره محاسبه می شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اضافه کرد: به عنوان نمونه فردی که به 200 سؤال پاسخ دهد 600 نمره می گیرد اما حدنصاب قبولی برای هر فرد 150 نمره است.

وی همچنین گفت : کلید اولیه سووالات ساعت 18 روز یکشنبه 13 اردیبهشت ماه بر روی سایت سنجش قرار می گیرد .ضمن اینکه داوطلبان تا 16 اردیبهشت فرصت دارند اعتراض خود را اعلام کنند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ادامه داد: پس از پایان روز 16اردیبهشت تمام اعتراضات را از 19 تا 22 اردیبهشت بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کلید نهایی سووالات را روز 23 اردیبهشت ماه بر روی سایت سنجش قرار می دهیم و نتایج اولیه این آزمون را نیز 28 اردیبهشت ماه اعلام می کنیم.

پورکاظمی گفت: متقاضیان از 28 تا 30 اردیبهشت ماه فرصت دارند تا سهمیه های خود را مانند بومی و ایثارگر در سایت اعلام کنند؛ سپس ما به بررسی شرایط و احراز این سهمیه ها می پردازیم.

وی زمان ارایه کارنامه را 20 تا 24 خرداد ماه اعلام کرد و بیان داشت: تمام سعی خود را خواهیم کرد که تا اواسط مرداد ماه نتایج نهایی را اعلام کنیم.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره انتخاب رشته این متقاضیان نیز گفت: انتخاب رشته به روال سال گذشته خواهد بود و داوطلبان در حدود 50 رشته به تحصیل مشغول خواهند شد.

پورکاظمی همچنین تأکید کرد: تعداد ظرفیت ها را دانشگاه ها به ما اعلام می کنند. در همین زمینه در سال گذشته این ظرفیت از سوی دانشگاه ها دو هزار و 300 دانشجو اعلام شد اما ما دو هزار و 700 تن ، پذیرش داشتیم که پیش بینی ما برای امسال نیز همین میزان است.

وی اظهار کرد: سووالات این آزمون را اساتیدی از سراسر کشور مطرح کرده اند و بعد از جمع آوری آن ها، سووالات زیر نظر شورای تخصصی پزشکی و با همکاری حراست وزارت بهداشت نهایی شده است ضمن اینکه سوالات ، برای حفظ ایمنی در آزمون در یک محل چاپ نمی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز