خبرگزاری کار ایران

فرماندار همدان خواستار شد

تلاش برای کاهش تنش‌های کارگری

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۰۳

فرماندار همدان گفت: باید با فراهم کردن محیط کار مطلوب تلاش کنیم تنش‌های جامعه کارگری را به حداقل ممکن برسانیم

به گزارش ایلنا، علی تعالی، در نشست صمیمی با به جامعه کارگری همدان، به نامگذاری سال جدید با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اشاره کرد و افزود: این نامگذاری مثل سالهای گذشته متناسب با شرایط خاص داخلی و خارجی کشور و با اهداف راهبردی توسط مقام معظم رهبری انجام شده است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی منطقه‌ای و بین المللی بویژه در خاورمیانه اظهار کرد: چنین شرایطی بر وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور بی‌تاثیر نبوده و به طور ویژه بر اقتصاد تک محصولی ما از درآمدهای نفتی اثرگذار بوده است.

تعالی با بیان اینکه حدود یک دهه در گیر مباحث هسته‌ای هستیم، تصریح کرد: ارجاع پرونده هسته‌ای ما به شورای امنیت و تحریم‌ها در سالهای گذشته وضعیت سختی برای اوضاع اقتصادی ما بدنبال داشت که جبران چنین وضعیتی در کوتاه مدت ممکن نیست.

وی رکود اقتصادی و توقف فعالیت بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی در استان را از جمله این مشکلات در زمان شروع بکار دولت یازدهم دانست و افزود: تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان نیز با حداقل ظرفیت و نیروی کار مجبور به ادامه فعالیت بودند.

تعالی عدم ثبات قیمت ارز، کاهش قیمت نفت و در آمدهای نفتی، بلوکه شدن درآمدهای نفتی و تامین مواد اولیه و بسیاری از کالا‌ها در شرایط تحریم را از دیگر مشکلات عمده پیش روی دولت یازدهم برشمرد و اضافه کرد: دولت یازدهم با ارزیابی واقعی از وضعیت بین المللی و داخلی و با تاسی از منویات مقام معظم رهبری به تنظیم مناسبات جهانی برای بهبود این اوضاع ورود پیدا کرد.

وی، کاهش تدریجی تورم و ثبات اقتصادی را از جمله اقدامات برنامه ریزی شده و موفق دولت در کوتاه مدت برشمرد و اظهار کرد: دولت توانست با دقت، تلاش و ظرافت مناسبات بین المللی کشور را به سطح قابل قبولی برساند تا اوضاع اقتصادی و مشکلات موجود را بهبود دهد و به تلاش خود در این زمینه مصمم است.

روزنه‌های امید در استان در حال نمایان شدن است

فرماندار همدان یادآور شد: مدیر ارشد استان نیز همراه با سیاستهای دولت یازدهم همواره با به حداقل رسانده حاشیه‌های سیاسی، بهبود اوضاع اقتصادی، اشتغال پایدار و حمایت از سرمایه گذاری و تولید را در دستور کار قرار داد که اکنون روزنه‌های امید در استان در حال نمایان شدن است.

وی با اشاره به سوابق درخشان تشکیلات خانه کارگر کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: تشکلات خانه کارگر در کشور همواره مورد حمایت امام راحل و مقام معظم رهبری قرار گرفته و ریاست محترم جمهوری نیز در هر مسئولیتی نگاه ویژه به این قشر زحمتکش داشته است.

وی افزود: تشکیلات خانه کارگر همدان نیز به بلوغ خوبی رسیده و مدافع قشر کارگر است که امیدواریم با تلاش این تشکیلات جامعه کارگری به منزلت و مقام واقعی خود برسد.

دبیر خانه کارگر همدان نیز در این نشست ضمن بیان گزارش عملکردی از خانه کارگر همدان به بیان مهم‌ترین انتظارات جامعه کارگری استان پرداخت.

 «چنگیز اصلانی» فقدان امنیت شغلی، مشکل مسکن و عدم پوشش بیمه‌ای آحاد کارگران را از جمله مهم‌ترین مشکلات پیش روی این قشر دانست.

اصلانی ابراز امیدواری کرد: با سیاستهای حمایتی دولت یازدهم شاهد بهبود وضعیت اشتغال و معیشتی کارگران و تحقق دستمزد واقعی این قشر متناسب با تخصص و زحمات آن‌ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز