خبرگزاری کار ایران

لیگ حرفه‌ای بسکتبال در ایستگاه شانزدهم

دیدار سرنوشت‌ساز گرگان در سایه دربی تهران/ کار آسان پتروشیمی در خانه و رویارویی قعر‌جدولی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۷۴

هفته شانزدهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال در حالی فردا با برگزاری 4 دیدار دنبال می‌شود که در حساس‌ترین دیدار دانشگاه‌ آزاد و مهرام دربی تهران را برگزار می‌کنند و در گرگان هم شهرداری برای پس گرفتن رتبه چهارم در غیاب پالایش نفت، میزبان صنایع ماهشهر است. این هفته همچنین تیم‌های ته جدولی هفت‌الماس قزوین و پمینا در اصفهان به مصاف هم می‌روند و پتروشیمی بندرامام هم به نظر کار آسانی در خانه برابر ثامن مشهد دارد.

ایلنا- هفته شانزدهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال را باید هفته تعیین سرنوشت‌ها نامید. در این هفته تا حدود زیادی چهره ضلع چهارم پلی‌آف و تیم‌های سقوط‌ کننده به دسته‌های پایین‌تر مشخص می‌شوند. نگاهی هرچند کوتاه به رقابت‌های هفته شانزدهم، ویژگی‌های هر دیدار را مشخص می‌کند .

 

شهرداری گرگان- صنایع ماهشهر؛ مصاف حساس برای حضور در پلی‌آف

شهرداری هفته گذشته شکست سنگین و دور از ذهنی را مقابل مهرام در تهران متحمل شد. کمتر کسی فکر می‌کرد شاگردان کبیر که مدعی اصلی حضور در پلی‌آف به حساب می‌آدند چنین نمایش ضعیفی را برابر قهرمان لیگ ملی داشته باشند. هرچند کبیر معتقد بود تیمی نصفه و نیمه به تهران آورده اما این چیزی از سنگینی شکست گرگانی‌ها کم نمی‌کند. جمله کلیدی کبیر اما در پایان آن دیدار اهمیت بازی این هفته شهرداری‌چی‌ها را برابر صنایع نشان می‌دهد. او وقتی به خبرنگاران گفت به بازیکنان اصلی‌ تیم‌اش برای دیدار هفته بعد استراحت داده، اعتراف کرد شهرداری یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین دیدارهایش را پیش‌رو دارد. شهرداری هرچند با شکست هفته پیش جایگاه چهارم را به پالایش نفت، تیم شگفتی‌ساز لیگ حرفه‌ای واگذار کرد اما با توجه به استراحت آبادانی‌ها، می‌تواند به جایگاه قبلی‌اش برگردد. در سوی مقابل، صنایع آخرین شانس‌ خود را برای حضور در پلی‌آف در این دیدار جست‌وجو می‌کند. آن‌ها هفته پیش در دیدار برابر نفت متحمل شکست خانگی شدند تا فرصت خوبی را برای رسیدن به جمع مدعیان اصلی حضور در پلی‌آف از دست بدهند. شاگردان افشاریان که به گفته‌ خودش بدون حامی مالی و بدون این‌که پولی از باشگاه بگیرند، تنها برای دفاع از حیثیت بسکتبال ماهشهر و برای دل علاقه‌مندان این تیم به میدان می‌روند، فردا محکوم به شکست شهرداری در گرگان‌ هستند و اگر مغلوب شهرداری‌چی‌ها شوند بدون شک شانسی برای حضور پلی‌آف لیگ حرفه‌ای ندارند.

 

دانشگاه ‌آزاد – مهرام؛ دربی با طعم انتقام

به نظر می‌رسد مهران شاهین‌طبع هنوز از مصاحبه‌ 2 سال پیش مصطفی هاشمی در گرگان دل‌چرکین است. گفت‌وگویی که بعدها هاشمی آن‌را تکذیب کرد اما این موضوع هم نتوانست شکاف عظیم میان این دو مربی سرشناس بسکتبال را بپوشاند. شاهین‌طبع دردیدار رفت مچ هاشمی را در واپسین ثانیه‌ها و با هوش بالای فیلیپ ویدنف خواباند تا نشان دهد به چیزی غیر از قهرمانی لیگ حرفه‌ای فکر نمی‌کند. دانشگاه که هماهنگ‌ترین تیم بسکتبال ایران به شمار می‌آید با حضور آرن داودی، روزبه ارغوان، محمد حسن‌زاده و بازی‌خوانی خوب ویدنف در پست 3 می‌تواند روز سختی را در حکیمیه برای شاگردان هاشمی رقم بزند. البته دانشگاهی‌ها خوب می‌دانند مهرام بازی برگشت آن تیم پراشتباه دور رفت نیست. با اضافه شدن حامد حدادی و تاکوان دین به ترکیب این تیم، مهرام چهره مدعی لیگ حرفه‌ای را به خود گرفت. هرچند این تیم در آبادان مغلوب شگفتی‌ساز لیگ شد و با اختلاف یک امتیاز مغلوب پالایش نفت شد اما نمایش خیره‌کننده مهرامی‌ها برابر شهرداری گرگان در تالار بسکتبال، خیلی زود آن شکست را به دست فراموشی سپرد تا این تیم آماده‌تر از هر زمان دیگری به دربی حساس تهران برسد. حالا مهرام با حضور حدادی، دین، ساهاکیان، داور‌پناه، زنگنه، مشایخی و اوجاقی تیمی پرمهره‌تر از قبل به حساب می‌آید و هاشمی با اتکا به ستاره‌های تیم‌اش به جنگ دانشگاه می‌رود. مهرام برای باقی ماندن در کورس قهرمانی فصلی لیگ حرفه‌ای باید دانشگاه را در حکیمیه شکست دهد اما شاگردان شاهین‌طبع هم نمی‌خواهند رتبه نخست جدول را از دست بدهند و برنامه‌هایشان برای قهرمانی در لیگ حرفه‌ای با مشکل روبرو شود.

 

پمینا – هفت‌الماس؛ مصاف قعر‌جدولی‌ها

پس از نمایش درخشان پمینا برابر پتروشیمی بندرامام، این افسوس برای اصفهانی‌ها باقی‌ ماند که چرا تیم‌ خوب صادق‌زاده باید در انتهای جدول برای بقا در لیگ حرفه‌ای دست و پا بزند. پمینا که اسیر مصدومیت‌های پیاپی مهره‌هایش شد بسیاری از بازی‌هایش را در واپسین ثانیه‌ها واگذار کرد تا تیمی که حتی می‌توانست به پلی‌آف فکر کند، حالا در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر نگران آینده باشد. البته این امیدواری همچنان برای اصفهانی‌ها وجود دارد که با توجه به شکست احتمالی ثامن مشهد برابر پتروشیمی بندرامام، خود را یک پله در جدول رده‌بندی بالا بکشد. پمینا به همین دلیل باید در دیدار خانگی هفت‌الماس را شکست دهد. تیمی‌ که با ماجراهای عجیبی در لیگ حرفه‌ای روبرو شد. شاگردان اسلامی پس از حضور در نیمه‌نهایی لیگ ملی‌ به نظر می‌رسید می‌توانند به روند رو به رشد خود در لیگ حرفه‌ای هم ادامه دهند اما همه‌چیز وارونه شد و هفت‌الماس با شکست‌های پیاپی در قعر جدول جاخوش کرد. مصدومیت بازیکنان اصلی مشکل ابتدای فصل این تیم بود و وقتی نمونه دوپینگ 5 بازیکن هفت‌الماس مثبت اعلام شد، انگار تیرخلاص به شقیقه نماینده قزوین شلیک شد. هرچند هفت‌الماس یک‌ هفته از لیگ کنار گذاشته شد اما با رای جلسه استیناف به لیگ حرفه‌ای بازگشت. بازگشتی که شاید خود بازیکنان هفت‌الماس هم تمایلی به آ‌ن نداشتند. آن‌ها حالا بی‌روحیه و بی‌انگیزه در انتظار پایان لیگ حرفه‌ای‌اند. لیگ کابوس‌واری که خاطرات بدی را برای اسلامی و شاگردانش همراه داشت. حریف هفت‌الماس فردا خود این تیم است و اسلامی باید مرهمی برای غرور جریحه‌دار شده شاگردانش پیدا کند و در ارکان تیم‌اش روح تازه‌ای بدمد.

 

پتروشیمی بندرامام – ثامن مشهد، غرور و تعصب!

شاگردان میتف هفته گذشته صدر لیگ حرفه‌ای را به دانشگاه پس دادند. آن‌ها در بازی فردا برابر ثامن مشهد نیم‌نگاهی هم به حکیمیه تهران دارند و گوش به زنگ دربی حساس تهران، رویای شکست دانشگاه برابر مهرام را در سر می‌پرورانند. در صورتی که این اتفاق در تهران بیفتد، امید پتروشیمی برای قهرمانی فصلی لیگ حرفه‌ای هم زیاد می‌شود. مشکل اصلی پترو در دیدارهای گذشته دست‌کم گرفتن حریفانش است. مشکلی که برابرشهرداری گرگان و پمینا چیزی نمانده بود برای پترو گران تمام شود و اگر تجربه برخی بازیکنان این تیم نبود شاید نایب‌قهرمان لیگ ملی در 2 هفته گذشته، 2 باخت دیگر در کارنامه‌اش ثبت می‌کرد. میتف باید این ذهنیت را از شاگردانش دور کند و ستاره‌های تیم‌اش را بیشتر با اصول حرفه‌ای آشنا کند. در طرف مقابل ثامن که عملاً قید حضور در پلی‌آف را زده، برای جلوگیری از سقوط به رتبه‌های پایین جدول می‌جنگد. اگر پمینا در اصفهان از پس هفت‌الماس بحران‌زده بربیاید و شاگردان مهدی صاحبیان در ماهشهر مغلوب پتروشیمی شوند، ثامن جای پمینا را در رتبه هشتم می‌گیرد و این موضوع  اصلاً خوشایند مشهدی‌ها نیست. ‌آن‌ها برای جلوگیری از سقوط باید هرچه در توان دارند برابر پتروشیمی مغرور به کار ببندند. مقوله‌ای که در توان مشهدی‌ها هست و شاید فردا لیگ حرفه‌ای بسکتبال، شگفتی دیگری رقم بخورد.

 

برنامه دیدارهای هفته شانزدهم به این شرح است:

شهرداری گرگان  - صنایع ماهشهر / ساعت 16/ سالن امام خمینی (ره)

دانشگاه‌ آزاد – مهرام / ساعت 16/ سالن حکیمیه

پمینا اصفهان – هفت‌الماس قزوین/ ساعت 16/ سالن باران اصفهان

پتروشیمی بندرامام- ثامن مشهد/ ساعت 16/ سالن شهرک بعثت

 

جدول لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران به شرح زیر است:

1-دانشگاه آزاد 13 بازی 25 امتیاز

2-پتروشیمی بندرامام 13 بازی 24 امتیاز

3-مهرام تهران 13 بازی 23 امتیاز

4-پالایش نفت آبادان 14 بازی 21 امتیاز

5-شهرداری گرگان 13 بازی 20 امتیاز

6-صنایع ماهشهر 13 بازی 18 امتیاز

7-ثامن مشهد 14 بازی 17 امتیاز

8- پمینا اصفهان 13 بازی 16 امتیاز

9-هفت‌الماس قزوین 12 بازی 13 امتیاز

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز