خبرگزاری کار ایران

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر حمایت از حقوق کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۷۱

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: به جامعه کارگری و کارفرمایی استان اطمینان می‌دهم مسوولان نسبت به مسایل کارگری حساس بوده و مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی را با احساس مسوولیت رصد می‌کنند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، اسماعیل جبارزاده روز یک شنبه دردیدار نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان، با بیان اینکه نسبت به مباحث کارگری و کارفرمایی غریبه نیستم، گفت: امروز افرادی در مدیریت استان حضور دارند که این مسایل را از نزدیک لمس کرده و تجربیات خود را به کار گرفته‌اند تا وضعیت موجود اصلاح شود.

وی اعلام کرد: در ابتدای قبول مسوولیت آمارهایی از وجود ۱۲ هزار واحد صنعتی فعال و وضعیت مناسب اشتغال ارایه می‌شد، اما پس از بررسی‌هایی که کردیم معلوم شد نرخ بیکاری استان بالا‌تر از سال‌های گذشته بوده و ۲۸ واحد تولیدی نیز دچار بحران هستند.

جبارزاده گفت: اکثر واحدهای بحرانی، واحدهای واگذاری بر اساس اصل ۴۴ بودند که به دلیل نبود دقت در واگذاری آن‌ها را دچار بحران کرده بود.

وی به طرح پایش واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و افزود: بر اساس نتایج این طرح معلوم شد پنج هزار واحد تولیدی استان تعطیل هستند.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات کارگران، گفت: با اقدامات صورت گرفته تعداد واحدهای بحرانی از ۲۸ به چهار واحد رسید.

وی اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ واحد تولیدی بدون پیش بینی تبعات واگذاری یا خارج از چارچوب قانونی واگذار شود.

جبارزاده با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به خاطر تحریم هاست، افزود: دولت به درستی این موضوع را تشخیص داده و به حق هم تاکید دارد که همه تحریم‌ها باید برداشته شود.

وی با بیان اینکه وظیفه ما رونق فضای تولید استان است، گفت: ما در یک سال گذشته برای توسعه بخش‌های استان برنامه نوشتیم و امروز برای تحقق اهداف آن وحدت و همدلی همه مردم و مسوولان استان ضروری است.

جبارزاده ارتقای فضای تولید و حمایت از حقوق کارگران را از جمله سیاست‌های اصلی مدیریت استان اعلام کرد و گفت: امروز اولویت اول استان در بخش صنعت و تولید، حفظ وضعیت موجود واحد‌ها و سپس تقویت و راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال ۹۴ سال شکوفایی استان خواهد بود، افزود: این امر زمانی امکان پذیر است که همه اقشار پا به پای هم حرکت و فضای استان فضای وحدت و همدلی باشد.

جبارزاده بر لزوم پشتیبانی جامعه کارگری و کارفرمایی از مدیریت استان تاکید کرد و گفت: مشکلات حوزه تولید زیاد است و حل این مشکلات کار یکی دو روز نیست، اما آنچه مهم است روند رو به بهبود این حوزه است که با حمایت جامعه کارگری و کارفرمایی تقویت خواهد شد.

در این دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان به بیان مشکلات حوزه اشتغال استان و دیدگاه‌های خود در خصوص سامان دهی حوزه کارگری و کارفرمایی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز