خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته؛

۳۴ آموزشگاه آزاد تجسمی و نمایشی در گیلان مجوز دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۵۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: سال گذشته برای ۳۴ آموزشگاه آزاد تجسمی و نمایشی مجوز فعالیت در استان صادر شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی گفت: سال گذشته طی دو مرحله در ماه‌های خرداد و اسفند از متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های آزاد تجسمی و نمایشی در استان، آزمون تخصصی گرفته شد.

فاضلی تصریح کرد: در مجموع این آزمون‌ها ۵۷ نفر از متقاضیان شرکت داشتند که در ‌‌نهایت پس از گذراندن مراحل آزمون کتبی و مصاحبه، برای ۳۱ نفر مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد تجسمی و برای سه نفر مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد نمایشی توسط این اداره کل صادر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه از صدور بیش از ۱۶ هزار گواهینامه مهارتی جهت اخذ دیپلم کار و دانش در رشته‌های فرهنگ و هنر در سال ۹۳ توسط این اداره کل خبر داد.

فاضلی اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع بیش از دو هزار نفر از مهارت آموزان مراکز مهارت آموزی تحت پوشش این اداره کل در سه مرحله خرداد، شهریور و بهمن ۹۳ در آزمون‌های جامع مهارت آموزی در رشته‌های مختلف مهارتی کار و دانش فرهنگی و هنری شرکت کردند که بیش از ۱۶ هزار گواهینامه مهارتی برای آنان صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱ مرکز مهارت آموزی با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در شهرهای رشت، لاهیجان، تالش، آستارا، بندرانزلی، صومعه سرا، رضوانشهر و آستانه اشرفیه مشغول به فعالیت است که ۱۰ مورد از این مراکز در سال ۹۳ مجوز گرفته‌اند.

به گفته فاضلی؛ این مراکز با عنایت به آیین نامه همکاری وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مراکز آموزشی و تولیدی مصوب سال ۷۱ هیأت وزیران در زمینه آموزش استانداردهای مهارتی شاخه کار و دانش (برای اخذ مدرک دیپلم) فعالیت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مجوز به آموزشگاه‌ها و موسساتی که تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت بوده و دارای شرایط لازم می‌باشند، اعطا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: از سال ۱۳۸۷ تا کنون حدود هفت هزار نفر از مراکز مذکور در رشته‌های فرهنگی و هنری از قبیل تصویرسازی کامپیوتری، گرافیک کامپیوتری، چاپ دستی، عکاسی، عکاسی دیجیتال، چهره سازی، طراحی صفحات وب، مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده، نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، آواز ایرانی و... فارغ التحصیل شده‌اند.

فاضلی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۹۹ هنرستان دولتی و ۴۱ هنرستان غیردولتی سازمان آموزش و پرورش در زمینه آموزش‌های مهارتی رشته‌های فرهنگی و هنری در استان فعالیت می‌کنند که صدور گواهی برای هنرآموزان این مدارس توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انجام می‌شود.

وی افزود: این اداره کل آمادگی دارد به منظور توسعه و ترویج هنر اصیل در جامعه و پرورش هنرمندان ماهر درخصوص ایجاد و راه اندازی رشته‌های آینه کاری، سفالگری، قلم زنی، منبت کاری، خاتم کاری، معرق کاری، گره چینی، سازسازی، تصویربرداری، دستیاری طراحی لباس، تذهیب و تشعیر و... نیز مجوزهای مربوطه را برای متقاضیان دارای صلاحیت و یا هنرستان‌های آموزش و پرورش صادر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان گفت: همچنین طی سال ۹۳ در مجموع ۲۵ دوره آموزشی ضمن خدمت شامل دوره‌های شغلی (تخصصی)، عمومی، فرهنگی و اجتماعی، مدیریتی، و توجیهی بدو خدمت برای کارکنان و مدیران این اداره کل برگزار شد.

فاضلی تصریح کرد: میزان کل دوره‌های آموزشی مذکور ۲۰۳۱۲ نفر ساعت است که این رقم نسبت به سال ۹۲ رشد ۱۲ درصدی و نسبت به سال ۹۱ رشد ۲۸ درصدی داشته است. همچنین میانگین سرانه آموزش برای مدیران ۶۴ ساعت و برای کارکنان ۹۲ ساعت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز