خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۴۳

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی راه‌اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه سلامت موضوعی گسترده و علمی است که از عهده یک یا دو وزارتخانه خارج است، گفت: ارتقای سلامت نیاز به عزم ملی و همکاری تمام دستگاه‌ها دارد که دستگاه‌های متعددی در این زمینه وظیفه دارند، اما وزارت بهداشت محور اصلی است.

 وی با تاکید بر ضرورت انجام کارهای بین بخشی و تیمی برای تقویت فعالیت‌ها اظهار کرد: ماموریت اصلی سازمان به‌زیستن آحاد جامعه است.

رضازاده تصریح کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب های اجتماعی دو برنامه اصلی دفتر توسعه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است و ما در این دفتر به سلامت جسم، روان و سلامت اجتماعی افراد می‌پردازیم.

معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه ما متولی رسیدگی به وضعیت معلولان بوده و پیشگیری از معلولیت‌ها از برنامه‌های اصلی ماست، ادامه داد: در این راستا افزایش سواد سلامت مردم  و آگاه‌سازی مردم  و به ویژه قشر ضعیف و محروم جامعه از خدمات پیشگیری از معلولیت‌ها از برنامه‌های ماست.

رضازاده با اشاره به انجام غربالگری‌های مختلف در زمینه ارتقای سلامت جسمی از جمله توسعه غربالگری ناشنوایی در سنین مختلف  اضافه کرد: در حوزه سلامت روان نیز از مرکز محوری به سمت جامعه‌محوری در حرکت هستیم و در حال حاضر نیز تعداد زیادی مراکز مشاوره داریم و بخش عمده‌ای از کار دفتر مشاوره و روانشناختی سازمان صرف مراکز مشاوره می‌شود.

وی با بیان اینکه به سمت پیشگیری از مشکلات روانی در حرکت هستیم، گفت: در این دفتر سعی می‌کنیم زودتر از بروز اختلال آن را شناسایی و درمان کنیم، لذا در جهت ارتقای سلامت روان آموزش‌های پیش‌ از ازدواج ، مهارت‌های فرزندپروری، مهارت‌های ارتباط فردی و ... را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

رضازاده تاکید کرد: دفتر مشاوره و روانشناسی سازمان از سمت مداخله‌درمانی به سمت مداخلات پیشگیرانه  و ارتقای سلامت روان پیش می‌رود.

معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با بیان اینکه دفتر پیشگیری از آسیب‌ها در حال تغییر رویکرد به پیشگیری از آسیب‌هاست، ادامه داد: تمامی خدمات ارائه شده در حوزه سلامت روان بر آسیب‌های اجتماعی اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: دفتر پیشگیری از آسیب‌ها در حال برنامه‌ریزی برای مداخلات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی است و رویکردهای ما به سمت افزایش مشارکت‌های مردمی است.

رضازاده تصریح کرد: قصد داریم؛ قانونگرایی، اعتماد ، حقوق شهروندی، راستگویی، ارتباطات سالم اجتماعی، مسئولیت پذیری را در جامعه افزایش دهیم تا در این راستا موجبات ارتقای سرمایه اجتماعی فراهم شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه رصد آسیبهای اجتماعی گفت: در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی برنامه های متنوعی داریم و سعی کردیم جاهای خالی را در این زمینه احصا کرده و از کمک سایر دستگاهها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های ما در راستای سیاستهای کلی جمعیتی و سیاستهای کلی سلامت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: اخیرا رئیس جدید سازمان بهزیستی در پیام خود ماموریت اصلی ما را کاهش شیوع و وجود آسیب های اجتماعی اعلام کرده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز