خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان

۱۰۷هزار کارگربیمه شده در سطح استان زنجان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۱۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از بیمه شدن ۱۰۷ هزار کارگر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، احمد غریوی ظهر امروز یکشنبه (۶اردیبهشت) در دیدار جامعه کارگری استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار داشت: برای نظارت بر عملکرد تعاونی‎‌ها از اردیبهشت سال گذشته، مطابق بخشنامه‎های ابلاغی، کمیته ساماندهی تعاونی‎های غیر فعال تشکیل شده است.

غریوی، با بیان اینکه متاسفانه برخی از تعاونی‎های غیر فعال زمینه سوء استفاده را در استان فراهم کرده بود، افزود: در حال حاضر با ساماندهی این تعاونی‎‌ها، زمینه سوء استفاده از مردم کاهش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه همه تعاونی‎های مسکن مهر در سطح استان زنجان پروژه‎های خود را به اتمام رسانده‎اند، تصریح کرد: این تعاونی‎‌ها اقدامات مطلوبی را در استان انجام داده‎اند.

غریوی با بیان اینکه در سال گذشته کمیته ساماندهی تعاونی‎های مسکن مشکل‎دار از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تشکیل شد، تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات این نوع تعاونی‎‌ها هدف تشکیل این کمیته است.

این مقام مسئول در استان زنجان، از بیمه شدن ۱۰۷ هزار کارگر در استان خبر داد و افزود: این اداره کل تلاش می‌‎کند زمینه حل مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی را بیش از گذشته فراهم کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به راه‎اندازی سامانه ثبت مشاغل خانگی در استان افزود: این طرح به صورت ملی از سوی همکاران این اداره کل ارائه شده است.

غریوی همچنین راه‎اندازی سامانه بررسی درخواست کارگران بازنشسته و مشاغل سخت در استان زنجان را از اقدامات این اداره کل عنوان کرد وگفت: کمیته اجرایی موضوع سخت و زیان‎آور بودن مشاغل در استان زنجان نیز راه‎اندازی شده است.

وی از برگزاری جشن بزرگ کارگری استان با حضور کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۹ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این جشن از کارگران نمونه، کارآفرینان بر‌تر و نیز خانواده شهدای کارگر استان تجلیل می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سامانه صدور مجوز مشاغل خانگی از طرح‌های ابتکاری این اداره کل است، افزود: این طرح در کشور اجرا می‌‎شود.

غریوی با بیان اینکه با تشکیل تیم‌های مشترک بین تامین اجتماعی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کل تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان کاهش یافته است، افزود: ۶۰۰ نفر کاهش در این زمینه گزارش شده است.

وی در پایان سخنان خود، از افتتاح کانون کارآفرینی بین‎المللی تا خرداد ماه سال جاری در زنجان خبر داد و افزود: در سال گذشته کانون کارفرمایی استان تشکیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز