خبرگزاری کار ایران

اختصاص بیش از 88 درصد کل صادرات فنی و مهندسی به بخش نیرو

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۰۸

مشاور عالی وزیر نیرو و رییس مرکز پشتیبانی صنایع آب و برق و توسعه صادرات از اختصاص بیش از 88 درصد کل صادرات فنی و مهندسی به بخش نیرو در سال 93 خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، همایون حائری گفت: خدمات فنی و مهندسی یکی از حوزه های مهم صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و در سال های اخیر صدور خدمات فنی و مهندسی با انجام حمایت های دولت و تلاش بخش خصوصی از رشد قابل توجهی به ویژه در حوزه صنعت آب و برق برخوردار بوده است.

وی افزود: در همین راستا در سال 1393 نیز مانند سال های اخیر، صنعت آب و برق در بین بخش های مختلف راه، ساختمان، مخابرات، نفت، گاز و پتروشیمی و نیرو پیشتاز بوده و حایز رتبه نخست شده است.

حائری ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال 1393 در بخش نیرو را دو میلیارد و 569.2 میلیون دلار ذکر و تصریح کرد: این درحالی است که ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش راه 316.5 میلیون دلار، ساختمان 17.6 میلیون دلار، مخابرات 7.2 میلیون دلار، نفت، گاز و پتروشیمی 5.08 میلیون دلار به ثبت رسید.

رییس مرکز پشتیبانی صنایع آب و برق و توسعه صادرات وزارت نیرو اظهار داشت: با توجه به مبلغ کل صادرات خدمات فنی و مهندسی در تمام بخش ها که دو میلیارد و 915.5 میلیون دلار است، حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش نیرو 88.12 درصد از کل صادرات فنی و مهندسی در سال 1393 را به خود اختصاص داده است.

حائری اضافه کرد: همچنین طی سال 1393 تعداد 20 پروژه برون مرزی در صنعت آب و برق عملیاتی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز