خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

امروز گرفتار موش و سالک هستیم

وزیر بهداشت درباره اولویت‌های وزارت بهداشت در سال جاری گفت: دولت تمهیداتی را برای منابع مالی طرح تحول سلامت لحاظ کرده است، تا این طرح دچار آسیب نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه همایش هفته سلامت در پاسخ به سوالی درباره کشتن سگ‌ها در شیراز، گفت: مسئله سگ‌‌ها مربوط به شهرداری و محیط زیست است و ما امروز گرفتار موش‌ها و بیماری سالک هستیم و باید نهادهایی مانند شهرداری، دامپزشکی و محیط‌ زیست به آن بپردازند.

وی افزود: هنوز نخاله‌های شهری بی‌سروسامان مانده است و از طرفی دیگر بیماری سالک در افغانستان و پاکستان شیوع پیدا کرده است.

وزیر بهداشت همچنین درباره کارشکنی عربستان برای ارسال کمک‌های ایران به یمن، گفت: مایه تأسف است؛ عربستان مانند رژیم صهیونیستی رفتار می‌کند، در حالی که باید کسانی که مسئول حرمین شریفین هستند مظهر مهربانی باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه از ۲۰ روز گذشته به‌دلیل کارشکنی‌های عربستان، هواپیمای حامل کمک‌های دارویی هلال احمر ایران به‌همراه وزارت بهداشت و نهادهای دیگر ایران نتوانسته این کمک‌ها را به مردم یمن برساند.

هاشمی با اشاره به آماده کردن بیمارستان‌هایی برای پذیرش ۱۲۰ مجروح یمنی، گفت: از سازمان‌های بین‌المللی که در برخی مواقع حرف‌های دهان‌پرکن می‌‌زنند، می‌خواهیم در این‌باره هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا دارو در سال آینده گران می‌شود، گفت: نباید رفتاری غیر از سال گذشته در حوزه دارو داشته باشیم، امسال هم وزارت بهداشت مناقصاتی را گذاشت تا هزینه‌های دارو کاهش یابد.

هاشمی همچنین درباره اولویت‌های وزارت بهداشت در سال جاری گفت: دولت تمهیداتی را برای منابع مالی طرح تحول سلامت لحاظ کرده است تا این طرح دچار آسیب نشود.

کد خبر : ۲۷۳۰۹۵