خبرگزاری کار ایران

خانه بابا هم اینطور ناز آدم را نمی‌کشند؛

قاسمپور: کی روش هم خوش تیپ است، هم حمایت می شود/ مربی ایرانی بود 3 بار دارش می‌زدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۰۷۸

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است کارلوس کی‌روش نتوانسته تغییری در فوتبال ما ایجاد کند و نتایج خوبی هم کسب نکرده اما با التماس او را در تیم ملی حفظ کرده‌اند.

گفت‌وگوی ابراهیم قاسمپور با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:

* کی‌روش در تیم ملی ماندنی شد. در ارتباط با ادامه همکاری او با تیم ملی چه نظری دارید؟

فوتبال ما با کی‌روش تغییر و تحولی ندید. در جام ملت‌های آسیا حذف شدیم و در جام‌جهانی مثل سابق نتیجه گرفتیم. اگر قرار بود کی‌روش برود و یک مربی خارجی دیگر بیاوریم بهتر است همان کی‌روش بماند چون در این 4 سال به شناخت خوبی از فوتبال ما رسیده ولی با او در این مدت تغییر خاصی نکرده‌ایم.

* اگر کی‌روش تاثیری در فوتبال ما نداشته، پس چه اصراری بود بماند؟

این را باید از فردوسی‌پور بپرسید که آمار می‌دهد 80 درصد مردم کی‌روش را می‌خواهند. بالاخره کی‌روش خوش تیپ است و هم روابط عمومی‌اش خوب است و هم اینکه از یک جاهایی حمایت می‌شود.

* از چه جاهایی؟

نمی دانم. بالاخره جاهایی که قدرت دارند. در فوتبال ما از هر کسی بخواهند حمایت می‌کنند. وقتی ما یک مربی که نتیجه نگرفته را نگه می‌داریم، چه کسی از او حمایت می‌کند؟ اگر همین نتایج را مربی ایرانی می‌گرفت چه کارش می‌کردند؟ 3 بار دارش می‌زدند اما کی‌روش راهش را پیدا کرده و حتی نازش را هم می‌کشند و او را نگه می‌دارند. الان متاسفانه شرایط طوری شده که کی‌روش تصمیم‌گیرنده فوتبال ما هم شده است.

* به نظر شما ایراد از مدیریت فدراسیون نیست که اجازه می‌دهد او تصمیم‌گیرنده فوتبال ما شود؟

مطمئناً مدیریت ایراد دارد که کی‌روش هر تصمیمی دلش می‌خواهد می‌گیرد. مقصر فقط کی‌روش نیست، من هم اگر باشم و نتیجه نگیرم، وقتی پول خوب می‌دهند، التماس هم می‌کنند و نازم را هم می‌کشند، کجا بروم؟ خانه بابا هم اینطور ناز آدم را نمی‌کشند که ما ناز کی‌روش را کشیدیم.

* البته کی‌روش در مورد نبود امکانات در ایران هم اعتراض‌های زیادی داشته؟

بحث همین است؛ این مشکلات و نبود امکانات برای بقیه هم بوده. اگر این همه فشار و ناراحتی و مشکلات هست کی‌روش چرا تحمل می‌کند و می‌ماند. حتماً در ایران جاذبه ای برای او هست که می‌ماند.

* دورنمای تیم ملی را با کی‌روش چطور می‌بینید؟

چیزی تغییر نمی‌کند؛ همانطور که در این 4 سال تغییر نکرد. 40 سال دیگر هم تغییر نمی‌کند. زیرساخت‌های ما خراب است و چه کی‌روش باشد چه بهتر و یا چه بدتر از او هم بیاید چیزی تغییر نمی‌کند. فوتبال ما 3 عامل به عنوان‌های خلاقیت، شعور بازیکنان و فیزیک دارد که باعث می‌شود تیم برتر آسیا باشد. کره‌جنوبی و ژاپن این همه سرمایه‌گذاری کرده‌اند پس چرا ما تیم برتر آسیا هستیم؟ به خاطر همین 3 فاکتور است که تیم‌های دیگر آسیا را می‌بریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز