خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت:

تولید خودروهای کشور با سوخت یورو ۵ و ۶ صورت می‌گیرد

نعمت‌زاده در دیدار با وزیر محیط‌زیست ایتالیا افزود: تراز تجاری ایران و ایتالیا بخاطر تحریم از شش و هفت میلیارد دلار به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده/ از توسعه همکاری‌های صنعتی با ایتالیا استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)؛  محمدرضا نعمت‌زاده طی دیدار با وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه‌های خاکی و و دریایی جمهوری ایتالیا؛ با بیان این مطلب، افزود: سابق همکاریهای شرکتهای ایتالیایی در زمینه‌های مختلف همچون نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی و... با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و خرسندیم که این گونه روابط را تجدید و گسترش دهیم.

وی گفت: ایران عنوان کشوری که در حال صنعتی شدن است تمایل دارد از تجارب کشورهای صنعتی استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به الزام دولت مبنی بر نصب فیلترهای مخصوص برای خودروهای دیزلی گفت: می‌توانیم با شرکت‌ها ی ایتالیایی در این زمینه و سایر بخش‌های صنعت خودرو همکاری داشته باشیم.

 نعمت‌زاده همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه «تولید کاتالیست‌های مناسب خودرو» و «طراحی و ساخت موتور خودرو با حداقل مصرف سوخت و آلایندگی» آمادگی سرمایه گذاری مشترک با شرکتهای ایتالیایی در این خصوص را داریم.

وی در ادامه یادآور شد: ما در کشورمان یک مرکزتحقیقات و طراحی موتور خودرو داریم که مجهز به تجهیزات پیشرفته است و با توافقات بعمل آمده از نظرات متخصصین ایتالیا بهره خواهد گرفت.

 نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در زمینه محیط زیست از رویه‌های پذیرفته شده جهانی پیروی کنیم، افزود: ما در تمامی استانهای کشورمان در هر اداره صنعت، معدن وتجارت واحد HSEو محیط زیست مستقر بوده که جدای از ساختار سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کنند.

وی در توضیح این مطلب، افزود: در واحدهای HSE علاوه برنظارت بر فعالیتهای صنعتی، معدنی ومسایل فنی و تکنولوژیکی در رابطه با سرمایه گذاریهای جدید صنعتی ومعدنی نظارت زیست محیطی بطور کامل صورت می‌گیرد.

مهندس نعمت‌زاده در بخش دیگریی از سخنان خود، گفت: هم اکنون تولید تمام خودروهای کشور با سوخت یورو ۴ صورت می‌گیرد و تلاش داریم به سمت یورو ۵ و ۶ برویم.

وزیرصنعت، معدن وتجارت با تاکیدبراینکه تمامی کار‌شناسان صنعتی ومعدنی ملزم براستفاده از کارگاههای آموزشی و سمینارهای تخصصی زیست محیطی می‌باشند، افزود: ازهمکاریهای متقابل با کشور ایتاالیا در این زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون تراز تجاری ایران و ایتالیا بخاطر مسایل تحریم از ۶ و ۷ میلیارد دلار به ۱. ۵ میلیارد دلار رسیده و این موضوع بطور قطع به ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا بعنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپایی تلقی می‌شود.

وی در ادامه ضمن دعوت برای بازدید از غرفه ایران در اکسپو ۲۰۱۵ گفت: در این نمایشگاه، غرفه ایران همجوار غرفه ایتالیا ست و امیدواریم بتوانیم زمینه لازم برای همکاری دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

در این دیدار «جان لوکا گالت» وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه‌های خاکی و و دریایی جمهوری ایتالیا گفت: این دیدار برای کشور ایتالیا برای رقم زدن آینده بهتر روابط با جمهوری اسلامی ایران مهم تلقی می‌شود.

وی در ادامه گفت: خرسندیم که برگزاری اکسپو ۲۰۱۵ میلان در آستانه حصول توافقات هسته‌ای در حال شکل گیری است و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

به گفته «لوکا گالت»؛ ما دراکسپو۲۰۱۵ میلان از غرفه‌های جمهوری اسلامی ایران به همراه وزیر صنایع ایتالیا دیدار خواهیم کرد.

وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه‌های خاکی و و دریایی جمهوری ایتالیا در ادامه با اشاره به اینکه در سفر خود به جمهوری اسلامی ایران تجارب خوبی را کسب کرده است، افزود: همکاریهای آینده ما در حال شکل گیری است و باید دوام و قوام بیشتری به خود گرفته و در عرصه‌های محیط زیست سطح همکاری‌ها بیشتر شود.

وی گفت: شرکتهای ایتالیایی برای انجام بازاریابی برای نصب دستگاهی که «اگزوز» بخش خروجی خودرو‌ها را کنترل کرده و آلودگی ایجادی را کنترل می‌کند؛ آمادگی دارند.

گفتنی است: در ادامه این دیدار مهندس نعمت‌زاده توضیحاتی در خصوص پاویون ایرانی در اکسپو ۲۰۱۵ میلان و به تفسیر امکانات تعبیه شده، خلاقیتهای انجام شده در خصوص سفره ایرانی، حوض‌های آب نما، کاشت درختان منحصر به فرد وغیره هیات ایتالیایی ارائه کرد.

کد خبر : ۲۷۳۰۷۷