خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر صنعت خبر داد :

صادرات ۳۲۰ میلیون دلار مواد شوینده در سال گذشته

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های مناسب ایجاد شده درخصوص مواد شوینده و بهداشتی تصریح کرد: در سال گذشته ارزش صادرات صنایع شوینده ۲۳۰ میلیون دلار بوده این در حالیست که ظرفیت این صنعت دو برابر تولید کنونی‌اش است.

به گزارش ایلنا، « مجتبی خسروتاج » در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، بهداشتی و سلولزی ضمن گفتگو با فعالان این حوزه، مسایل و مشکلات این صنعت را بررسی کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب ایجاد شده درخصوص مواد شوینده و بهداشتی تصریح کرد:  در سال گذشته ارزش صادرات صنایع شوینده 230 میلیون دلار بوده این در حالیست که  ظرفیت این صنعت دو برابر تولید کنونی‌اش است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: دولت وظیفه دارد با فراهم کردن مقررات و قانون، بستر فعالیت بخش خصوصی را فراهم و با مشارکت بخش خصوصی، چشم‌انداز صنعت بهداشتی و آرایشی را مشخص کند.

وی ادامه داد: در این میان اگر دولت هم موانع را بردارد و با یکسری قوانین و مقررات پشتیبانی لازم را به عمل آورد بخش خصوصی حرکت خود را به سمت جلو انجام خواهد داد.

خسروتاج همچنین با تاکید بر ضرورت تعیین اهداف صادراتی این صنعت از سوی انجمن صنایع شوینده  یادآور شد:  این انجمن در راستای تحقق اهداف خود باید اهداف صادراتی را برای امسال و سالهای آینده مشخص کند.

همچنین در این بازدید فعالان صنایع شوینده ، مشکل بازاریابی و فروش در بازارهای بین‌المللی، نبود تشکل و بودجه کافی در این زمینه، استانداردهای مختلف، مشکل ارتباطات بانکی و بیمه صادراتی را از مهمترین مسایل و مشکلات خود مطرح کردند.

گفتنی است : ظرفیت تولید صنایع شوینده کشور حدود 4 میلیون تن است که در حال حاضر 1.5میلیون تن آن تولید می‌شود.

لازم به ذکر است؛ در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته 237 شرکت ایرانی و 62 شرکت خارجی از 12 کشور در فضایی به وسعت بیش از 24400 متر مربع حضور پیدا کرده و در زمینه تولید انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی و بهداشتی و همچنین ماشین‌آلات و صنایع وابسته آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر : ۲۷۳۰۵۰