خبرگزاری کار ایران

کامران به ایلنا خبر داد:

آماده کردن طرح دو فوریتی مشارکت مجلس در فرآیند مذاکرات

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت که اگر مجلس در فرآیند مذاکرات مشارکت نداشته باشد٬ کوتاهی کرده و این کوتاهی متوجه همه اعضای مجلس است.

حسن کامران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ ضمن اعلام خبر در دستور کار قرار گرفتن طرح مشارکت مجلس در مذاکرات هسته‌ای افزود: تا به حال کار مذاکرات در مورد تنظیم بیانیه و مسائل کلی بود٬ اما در این دو سه ماه که قرار است توافق نهایی انجام شود و جزئیات توافق نیز مهم است. مجلس باید در فرآیند مذاکرات و تنظیم توافق‌نامه نهایی دخیل باشد. 

وی با بیان اینکه این طرح قرار است با قید دو فوریت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود٬ افزود: اگر مجلس در فرآیند مذاکرات مشارکت نداشته باشد٬ کوتاهی کرده و این کوتاهی متوجه رئیس مجلس اعضای کمیسیون امنیت ملی و کل نمایندگان خواهد بود. 

کامران با تاکید بر وظایف نمایندگی افزود: نمایندگان از طرف مجلس انتخاب شده‌اند تا حافظ منافع ملی باشند٬ بنابراین در تنظیم سندی که پای منافع ملی در میان است٬ مجلس باید حضور فعال داشته باشد. 

وی با تاکید براینکه دولت باید از طرح نمایندگان برای حضور در مذاکرات و تنظیم سند نهایی استقبال کند٬ افزود: در سندی که قرار است مبنای توافق نهایی ایران و ۱+۵ باشد٬ هرچه نگارش دقیق‌تر و جامع‌تر و غیر قابل تفسیر‌تر باشد٬ نتیجه کار به نفع ملت خواهد بود و نمایندگان نیز می‌توانند به این مسئله کمک کنند.

کد خبر : ۲۷۳۰۴۹