خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های توضیح در مورد پول‌های کثیف؛

از درگیری لفظی حسینیان با رحمانی‌فضلی و یادداشت رسایی٬ تا عذرخواهی وزیر کشور+عکس

حضور وزیر کشور در مجلس برای توضیح در خصوص پول‌های کثبف با حاشیه‌های زیادی از جمله درگیری لفظی روح‌الله حسینیان با وی همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حضور وزیر کشور در مجلس حاشیه‌های زیادی داشت که برخی به این شرح هستند: 

۱) در حاشیه حضور امروز وزیر کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و پس از پایان سخنان وی در مجلس٬ در خصوص تحریف سخنانش درباره پول‌های کثیف٬ عده‌ای از نمایندگان همچون روح‌الله حسینیان، احمد بخشایش اردستانی، بهروز نعمتی و سیدمحمد بیاتی در اعتراض٬ دور وزیر کشور جمع شدند.

 ۲) رحمانی فضلی در پاسخ به ابوترابی‌فرد که می‌گفت آمار و ارقام را شفاف ارائه کند٬ اشاره داشت که قوه قضاییه می‌بایست در این زمینه صحبت کند و من نمی‌توانم درباره مسئله‌ای که اتفاق نیفتاده چیزی بگویم.

۳) این تجمع در حالی انجام شد که محمدحسن ابوترابی‌فر رئیس صحن علنی مجلس در حال تذکر به نمایندگان برای حفظ آرامش جلسه و نشستن بر صندلی‌های خود بود. 

۴) با توجه به فضایی که در مجلس ایجاد شده بود٬ رحمانی فضلی درخواست کرد اسلایدی که آماده شده بود به نمایش درآید و با کمک «پاورپوینت» صحبت‌های خود را ادامه دهد که این درخواست با مخالفت ابوترابی مواجه شد و نایب رییس مجلس تصریح کرد که مصلحت نمی‌بیند چیزی پخش شود.

۵) تجمع اطراف وزیر کشور و صحبت‌های روح‌الله حسینیان با وی که جنبه اعتراض آمیز داشت٬ از سایر نمایندگان شایان‌ توجه‌تر بود. 

۶) در گوشه‌ دیگر مجلس ‌امیرآبادی فراهانی با صدای بلند خواستار عذرخواهی وزیر کشور از تریبون رسمی مجلس شد. 

۷) همچنین عده‌ای از نمایندگان در حمایت وزیر کشور نسبت به نمایندگان معترض اعتراض کردند که از آن جمله می‌توان به عابد فتاحی اشاره داشت. 

  ۸) درخواست نخست رحمانی‌فضلی حضور وی در جلسه غیرعلنی بود چراکه رحمانی فضلی ادعا داشت آمار و ارقامی دارد که برای عدم سوء استفاده دشمنان بهتر است حرف‌ها در جلسه غیرعلنی گفته شود٬ که این درخواست توسط مجلس مورد قبول واقع  نشد. درخواست دیگر وزیر کشور پخش پاورپوینت (POWER POINT) برای توضیح صحبت‌های خود بود که با مخالفت ابوترابی‌فرد روبرو شد. بدین ترتیب در جلسه امروز مجلس نه آمار و ارقامی گفته شد٬ نه پاورپوینتی پخش شد و احتمالا بخشی از صحبت‌ها در مورد پول‌های کثیف اینگونه ناگفته باقی ماند.

۹) حمید رسایی که این روز‌ها برای جلب توجه تصویربرداران روش نوشتن اعتراضات خود روی کاغذ را انتخاب کرده٬ امروز در جریان حضور وزیر کشور در صحن مجلس برای توضیح پیرامون پول‌های کثیف طبق روال گذشته کاغذی در دست داشت که روی آن متن زیر نوشته شده بود: 
بسمه‌تعالی
جناب آقای ابوترابی‌فرد
لطفا بفرمایید آقای وزیر درباره پول‌های کثیف در انتخابات کلی‌گویی نکند، دشمن به اندازه کافی از سخنان ایشان سوءاستفاده کرده است.

رحمانی فضلی مجلس

 

رحمانی فضلی مجلس

 

رحمانی فضلی مجلس

 

رحمانی فضلی مجلس

 

 

رحمانی فضلی مجلس

کد خبر : ۲۷۳۰۱۴